| کد خبر: 243662 |

◄ ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب هفت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند.

تین نیوز

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب هفت هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهران قربانی افزود: این تعداد راننده با ۴۵۰ هزار ناوگان حمل و نقلی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با این آمار سالانه شاهد جابجایی ۱۵۰ میلیون مسافر، حمل ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور و ترانزیت ۱۵۰ میلیون تن کالا از طریق مرزها هستیم.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: حمل و نقل سهم ۹ درصدی از اقتصاد کشور را عهده دار بوده  و همچنین سهم ۹۰ درصدی در جابجایی حمل و نقل کالا و مسافر و ۸.۲ درصدی از اشتغال در کشور نشان از جایگاه ویژه این بخش است.

قربانی اظهار کرد: ۲۱ هزار راهدار با ۱۴ هزار انواع ماشین آلات راهداری کار نگهداری از انواع مختلف راه‌های کشور را برعهده دارند.

وی یادآور شد: کار راهداری نوعی مجاهدت است و راهداران نقش مهمی در سلامت و امنیت مسافرین و کاربران جاده ای بر عهده دارند.

قربانی اضافه کرد: هم اکنون طرح واکنش سریع در حوزه راهداری با مشارکت مردم و کاربران جاده‌ای اجرا می‌شود که در آن نواقص جاده ای گزارش و راهداران نسبت به رفع آن در کوتاهترین زمان اقدام می‌کنند.

مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: آذربایجان غربی رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر را از طریق مرزهای زمینی در کشور دارد و این استان موقعیت بسیار استراتژیک برای کشور در نگاه حمل و نقل است چرا که با سه کشور همسایه بوده و دروازه اصلی به اروپاست و نگهداری راه‌های دسترسی به این مسیرها دارای اهمیت ویژه ای است.

قربانی تاکید کرد: آذربایجان غربی همچنین دروازه ورود کامیون‌های با عمر سه سال به کشور بوده و این استان نقش ویژه‌ای برای ترانزیت زمینی کالا کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای عربی دارد.

به گزارش ایرنا، مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر خود به آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی شرکت کرد در این آیین پیما آرامون به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در آذربایجان غربی معرفی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.