| کد خبر: 243632 |

◄ اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل/ اتصال میانه به آزادراه سرچم

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های استان آذربایجان شرقی از اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل و اتصال میانه به آزاد راه سرچم خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌های استان آذربایجان شرقی از اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل و اتصال میانه به آزاد راه سرچم خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز چهارشنبه، ۱۱ خردادماه، در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و بازدید از پروژه های این استان گفت: این شرکت در محدوده میانه، دو ابر پروژه در حال ساخت دارد که برای منطقه تغییرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی از اتصال شبکه ریلی میانه به اردبیل خبر داد و عنوان کرد: این مسیر ریلی به طول ۱۸۵ کیلومتر است که ۳۱ کیلومتر تونل و حدود پنج کیلومتر پل در این مسیر در حال اجرا است.

خادمی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مرکزیت از این مسیر به سمت میانه خواهد آمد، اظهار کرد: مسیر دیگر به سمت تبریز بوده و امروز خوشبختانه یک مسیر میانبر ریلی دو خطه احداث شده و تا بستان آباد بهره‌برداری شده است و ان‌شاءالله مراحل پایانی به سمت تبریز نیز بهره‌برداری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با ایجاد این مسیر، زمان تردد مردم از تبریز به میانه کاهش می‌یابد و تحولی در بخش حمل و نقل ریلی این منطقه محسوب می‌شود. 

خادمی با بیان اینکه تلاشمان بر این است هر دو پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد، گفت: دو کلان پروژه این شرکت بالغ بر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که امکان بهره‌برداری دارد.

وی ادامه داد: پروژه دیگر مرتبط به احداث آزادراه زنجان به تبریز است، چرا که با احداث این آزادراه، میانه از مسیر جاده ابریشم قدیم جدا شد؛ این پروژه در راستای اتصال میانه به اولین نقطه آزادراه که "سرچم" است، به طول ۵۲ کیلومتر در حال احداث و در دستور کار شرکت ساخت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور خاطرنشان کرد: در این محور قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مناقصه رفته و در قالب قطعه شماره دو است که باید صورت گیرد.

خادمی در خصوص میزان هزینه این ابر پروژه عنوان کرد: مجموع اعتباری که برای اتمام این ۵۲ کیلومتر لازم است، قریب به یکهزار میلیارد تومان است.

لازم به ذکر است، در این بازدید، با حضور و اعلام وزیر راه و شهرسازی، کلنگ عملیات اجرایی قطعه دوم باند دوم میانه_سرچم زده شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.