| کد خبر: 243570 |

همسان سازی کرایه بار ناوگان حمل و نقل سنگین ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: همسان سازی کرایه بار ناوگان حمل و نقل سنگین اصفهان با استان‌های مجاور ضروری است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: همسان سازی کرایه بار ناوگان حمل و نقل سنگین اصفهان با استان‌های مجاور ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ، مهران زینلیان روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه حمل و نقل استان که با هدف بررسی مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل سنگین برگزار شد، اظهار داشت: مسئله اختلاف کرایه بار اصفهان با استان‌های مجاور قابل رسیدگی است و پیشنهاد همسان سازی کرایه بار کامیون داران استان اصفهان با استان‌های مجاور در قالب یک کارگروه بررسی و برای آن به صورت ویژه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاهی منطقی به مسائل داشت، افزود: با برنامه و تصمیمی درست باید تدبیری اندیشید که صنف رانندگان و کامیون داران به سود متوازن برسند و به صنایع و سرمایه بنگاه‌های اقتصادی نیز آسیب وارد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان برنامه‌ریزی برای همسان‌سازی کرایه بار ناوگان حمل و نقل سنگین را تصمیمی منطقی دانست و ابراز داشت: اگر افزایش کرایه‌ها غیر منطقی باشد استانمان ضربه می‌خورد و این مسئله رانندگان و کامیون داران باید حل شود تا صنعت و توسعه پایدار استان دچار چالش نشود.

زینلیان با تاکید بر اینکه پیشنهادات برای همسان سازی کرایه بار توسط اصناف و اتحادیه‌های حمل و نقل استان در قالب یک برنامه در اسرع به استانداری ارائه شود، تصریح کرد: کارگروه با حضور نمایندگان راهداری، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و صنایع استان تشکیل و پیشنهادات بررسی می‌شود و در کشور مصوب خواهد شد.

وی خطاب به نمایندگان اصناف و اتحادیه‌های حمل و نقل سنگین استان، ابراز داشت باید با نگاهی بلند مدت در کنار منافع صنفی، منافع ملی را هم در نظر بگیرید.

نرخ کرایه بار انفجاری افزایش یافته

در ادامه مهدی خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های تولید در استان که بر بازار عرضه و تقاضا کشور تأثیر گذار است، اظهار داشت: نرخ کالاهایی مانند فولاد، آهن قیر، سیمان و … براساس ظرفیت استان ما تعیین می‌شود و اگر دو روز توزیع نشود بر وضعیت کشور اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه اگر کشور در سال‌های پیش از ۱۳۹۷ برنامه مدنی برای نرخ کرایه بار کامیون داران داشت اکنون به این فاجعه نمی‌رسیدیم، افزود: در آن سال‌ها ظرفیت سوزی کردیم و کرایه‌ها در حدی نگه داشته شد که ۹۷ رانندگان دست از کار کشیدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۶ نرخ کرایه حمل صادراتی از فولاد اصفهان به بندر عباس ۹۵۰ هزار تومان بوده اما اکنون ده و نیم میلیون تومان است و اگر نرخ کرایه‌ها از همان سال‌ها، سالی ۲۰ درصد افزایش یافته بود اکنون انفجاری نبود.

خضری با بیان اینکه در پی اتفاقات سال ۹۷ فرمول تن بر کیلومتر برای محاسبه کرایه بار مطرح شد، گفت: ما در استان اصفهان در اساس این فرمول عمل کردیم و کرایه‌ها مشخص شد اما سال ۱۴۰۰ برای اینکه برخی استان‌ها شاخص تن بر کیلومتر را اجرا کند اختیار را از استان اصفهان گرفتند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نرخ کرایه بارها کشوری تعیین می‌شود، اضافه کرد: امسال نرخ کرایه بار ۳۵ درصد افزایش یافته که مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است اما به دلیل اینکه پایه کرایه‌ها در اصفهان بالاتر بوده، مشکل زا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه حمل و نقل امروز سه‌شنبه با حضور دستگاه‌های نظارتی، کارفرمایان حمل و نقل، نمایندگان صنایع بزرگ استان از جمله ذوب آهن، سیمان سپاهان و شرکت پالایش نفت جی و نمایندگان انجمن صنفی کامیون‌داران با هدف بررسی و احصا مسائل و مشکلات ناوگان حمل و نقل سنگین در استانداری اصفهان برگزار شد.‌

اختلاف نرخ و بالابودن کرایه بار در اصفهان و مشکلات رانندگان در تأمین روغن و لاستیک و گازوئیل از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.