| کد خبر: 243547 |

◄ تکمیل راه آهن در خراسان شمالی هشت هزار میلیارد تومان نیاز دارد

برای تکمیل خط ریلی جوین-اسفراین- بجنورد- شیروان هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پروژه اکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: برای تکمیل خط ریلی جوین-اسفراین- بجنورد- شیروان هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پروژه اکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی وثوقی اظهار داشت: برای تکمیل راه آهن جوین-اسفراین و ایستگاه راه آهن اسفراین یکهزار میلیارد تومان و برای تکمیل راه آهن اسفراین - بجنورد - شیروان نیز هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ریلی در ۲ قطعه در حال اجرا است اظهار داشت: مشکل مهم برای اجرای این پروژه، کمبود اعتبار است البته تملک و رفع معارض هم همچنان حل نشده باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: رفع معارض نیاز به همکاری اهالی سه روستای شهرستان سبزوار دارد که متاسفانه تاکنون با وجود پیگیری های انجام شده محقق نشده است. 

بر اساس این گزارش وسعت زمین هایی که باید در محدوده استان خراسان رضوی تملک شود، حدود ۲۶ هکتار است و ارزش ریالی آن دست کم ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا عملیات اجرایی راه آهن جوین- اسفراین به طول حدود ۵۷ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره چهاربانده کردن محور بجنورد-اسفراین- سبزوار گفت: تکمیل این طرح یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، طول مسیر این پروژه در استان ۱۲۲ کیلومتر است، از بجنورد تا اسفراین ۶۷ کیلومتر و از اسفراین تا مرز سبزوار ۵۵ کیلومتر است.

وثوقی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: تکمیل مطالعات و ساخت محور بجنورد-سنخواست و تقاطع غیرهم سطح کنارگذر هم دیگر پروژه ناتمام است که اجرای آن ۳۵ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش اول قرارداد خاتم الانبیاء به طول ۴۰ کیلومتر با بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعبتار در حال اجرا است و بخش دوم به طول ۳۵ کیلومتر در حال انجام مطالعات اولیه است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی گفت: طرح چهار خطه بجنورد- سنخواست با طول ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد-سنخواست در استان خراسان شمالی شروع شده است.

ساخت پروژه بجنورد-سنخواست-میامی با پیمانکاری قرارگاه خاتم در دست اجرا قرار گرفت و با تکمیل این محور بخش زیادی از ترافیک خورویی محور بجنورد- جنگل گلستان به این محور اصلی انتقال خواهدیافت.

همچنین شهرستان های جاجرم و گرمه در جنوب غربی استان با اتصال به این محور ضمن کاهش مسافت خراسان شمالی با پایتخت، باعث رونق اقتصادی این شهرستان ها نیز خواهد شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    با توجه به کم بود بودجه عمرانی و همچنین پروژه های اولویت داری ریلی، ساخت راه آهن خراسان شمالی هدر دادن سرمایه و تاخیر ساخت خطوط ریلی مهم‌تر است.