| کد خبر: 243535 |

انجام ۸۰ درصد تولید و ۳۵ درصد تعمیرات واگن کشور در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی و اراک قطب صنایع ریلی کشور به شمار می رود چراکه ۸۰ درصد تولید و ۳۵ درصد تعمیرات واگن در این استان انجام می گیرد.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی و اراک قطب صنایع ریلی کشور به شمار می رود چراکه ۸۰ درصد تولید و ۳۵ درصد تعمیرات واگن در این استان انجام می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرزاد مخلص الائمه سوم خرداد در بازدید از شرکت واگن پارس و آیین رونمایی از محصولات جدید این شرکت، با اشاره به رونمایی و تحویل ۷۴ دستگاه واگن و لوکوموتیو بیان کرد: صنعت واگن سازی جزو صنایع مادر، کلیدی و راهبردی جهان است و خوشبختانه در کشور، شرکت واگن پارس اولین و بزرگترین شرکت تولیدکننده واگن است.

وی با بیان اینکه شرکت به سطح خوبی از رشد و توسعه رسیده است، گفت: طبق برنامه، ظرفیت حمل ریلی کشور باید به صورت ۳۰ درصد بار و ۱۸ درصد مسافر باشد که متاسفانه از این برنامه بسیار عقب هستیم و صنعت واگن سازی باید همراه این برنامه و در مسیر دستیابی به هدف دولت در این حوزه باشد، باید حمل و نقل ترکیبی در کشور سازماندهی شود تا بتوان این صنعت را به حوزه حمل و نقل کشور به عنوان زیربنای اقتصاد ملحق کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه استان مرکزی و اراک قطب صنایع ریلی کشور به شمار می رود چراکه ۸۰ درصد تولید و ۳۵ درصد تعمیرات واگن در این استان انجام می گیرد، تصریح کرد: ظرفیت فوق العاده ای در شرکت واگن پارس فراهم است و باید واردات و ثبت سفارش خارجی هر آنچه در این شرکت یا شرکت های مشابه تولید می شود به صورت کامل متوقف شود. سیاست دولت، حمایت از تولید داخل است و این امر در سند تحول دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که ظرفیت مپنا معطل باشد و به خارج از کشور سفارش داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.