| کد خبر: 243502 |

لزوم توسعه حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تاکید کرد: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی صفری در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «راهکارهای توسعه تجارت با قاره آفریقا» با تأکید بر اهمیت قاره آفریقا در توسعه تجارت ایران و ابراز تأسف از نادیده گرفته شدن ظرفیت عظیم این قاره در بخش اقتصادی و تجاری، گفت: آنچه لازم است درباره قاره آفریقا جدی گرفته شود، تغییر رویکرد و نگاه به قاره آفریقا، شناخت قاره آفریقا و پذیرش صمیمانه هیأت‌های آفریقایی، جدی بودن در پیگیری توافقات و حمایت از بخش خصوصی در این قاره است.

وی در این رابطه صدور خدمات فنی مهندسی، ساخت سد و نیروگاه و کشت فراسرزمینی و زمینه‌های توسعه مناسبات تجاری کشورمان با کشورهای آفریقایی را در برهه کنونی بسیار ضروری برشمرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه ساز و کار صادرات و واردات به‌صورت تهاتر، معرفی کالاهای ایرانی در قالب برپایی نمایشگاه و واردات دام از کشورهای آفریقایی با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها را از برنامه‌های مهم در دست پیگیری دانست و افزود: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

وی با بیان اینکه برخی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی بیش از ۸ سال است که برگزار نشده اند، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون‌های مشترک با کشورهای آفریقایی به زودی برگزار و زمینه ساز تحول در این زمینه شود.

صفری با اشاره به مشکلاتی چون کمبود منابع آبی در داخل کشور و چشم‌انداز بازار جهانی محصولات کشاورزی و غذایی، بر لزوم توجه بیشتر به کشت فراسرزمینی در قاره آفریقا با توجه به برخورداری بخش‌های وسیعی از این قاره از منابع مطلوب آب و زمین تأکید کرد.

لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی و خطوط مستقیم هوایی بین ایران و کشورهای آفریقایی، موانع اجرایی شدن کشت فراسرزمینی، تشکیل ستاد آفریقا از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت و حاضرین در این جلسه در خصوص موضوعات مطرح شده، بحث و راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.