| کد خبر: 243499 |

◄ سازمان راهداری: حمل کالا از بنادر کشور سرعت می‌گیرد

همزمانی ورود کالا به بنادر با فصل برداشت محصولات کشاورزی فسادپذیر، این سرعت عمل را می‌طلبد.

تین نیوز

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از بسیج همه امکانات و ناوگان به منظور تسریع در حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور خبر داد و گفت: همزمانی ورود کالا به بنادر با فصل برداشت محصولات کشاورزی فسادپذیر، این سرعت عمل را می‌طلبد.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، «حمیدرضا شهرکی ثانوی» در نشست ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران کل، معاونین حمل و نقل، رؤسای ادارات حمل‌و نقل کالای استان‌های سراسر کشور اظهارداشت: در حال حاضر با ورود و پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور و همزمانی با فصل برداشت محصولات کشاورزی فسادپذیر، اهمیت تسریع در حمل مایحتاج عمومی مردم وتأمین کالاهای اساسی مورد نیاز هم وطنان در اقصی نقاط کشور و توزیع در بازارهای مصرف، دو چندان شده است.

وی گفت: تلاش بر این است با گستردگی و تقویت فعالیت‌ها، امکانات و نیروی انسانی، تخلیه کالاها از کشتی‌ها هرچه سریع‌تر انجام و مازاد کالاها در انبارهای مبادی ورودی ذخیره سازی شود.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر چهار میلیون تن کالاهای اساسی در کشور حمل شده، افزود: این میزان کالا توسط ۱۶۳ هزار سفر ناوگان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است . بیشترین میزان حمل از مبادی بندر امام خمینی (ره)و بندر شهید رجایی با تلاش رانندگان کالا انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل ستاد ویژه حمل کالاهای اساسی در ستاد مرکزی سازمان و کمیته حمل ونقل در ادارات کل و رصد و پیگیری لحظه‌ای از میزان سهمیه،ناوگان اعزامی و ارایه گزارشات و اقدامات به عمل آمده به دستگاه ها، وضعیت حمل کالاها به صورت روزانه و مستمر به ستاد سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ارائه و همچنین با صنوف حمل ونقل وسایرسازمان‌ها و دستگاه های ذی ربط، هماهنگی و تعامل‌های دوسویه برقرار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.