| کد خبر: 243495 |

◄ عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط؛ مشکل بزرگ ترانزیت

یکی از مشکلات ترانزیت، بحث عدم هماهنگی نهادهای مربوطه است.

تین نیوز

یکی از مشکلات ترانزیت، بحث عدم هماهنگی نهادهای مربوطه است.

به گزارش تین نیوز  این مطلب در جلسه کلاب هاوس  تین نیوز  در تاریخ اول خرداد ماه مطرح شد.

 در ابتدای این گفت و گو مطرح شد که تقاضای کشورهایی مثل روسیه و قزاقستان برای تقاضای بار ترانزیتی زیادتر شده است. این تقاضاها مرتبط با محصولاتی است که به هند صادر می شده و همچنین محصولاتی که روسیه از طریق بنادر صادر می کرده است.

در خصوص آمار لکوموتیوها گفته شد که با کمبود لکوموتیو و کاهش کیفیت لکوموتیوهای موجود روبرو هستیم.

همچنین گفته شد که در اخبار مطرح شده: هر لکوموتیو که وارد شود در سال اول سه برابر ارزش افزوده پیدا می کند که این بررسی باید دقیق تر انجام شود.

افزوده شد که رستم قاسمی وزیر راه به مسقط سفر کرده است.

همچنین گفته شد که شایعاتی شنیده مبنی بر اینکه قرار است گندم از طریق قزاقستاان و روسیه به سمت کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس ترانزیت شود.

در ادامه گفته شد که هند، قزاقستان و افغانستان صادرات گندم را ممنوع کرده اند که این اتفاقات ناشی از نگرانی کشورها در مورد امنیت غذایی آنهاست.

تاکید شد در این موضوع فرصت ترانزیتی خوبی برای کشور ما ایجاد شده که امید است راه آهن از این پتانسیل ترانزیتی استفاده کند.

تاکید شد که: یکی از فرصت های از دست رفته، ارتباطی بود که قرار بود بین هندوستان و روسیه شکل بگیرد اما اکنون گویا هندوستان می خواهد از طریق کشورهای عربی این ارتباط را شکل دهد. یکی از مشکلاتی که در حمل و نقل ترانزیت داریم، فقدان فرواردر (پیشبرنده) است. فرواردرهای ما بیشتر نقش واسطه را ایفا می کنند.

گفته شد: مشکل دیگر در ترانزیت، بحث عدم هماهنگی نهادهای مربوطه است.

همچنین بحث خرید لکوموتیو از روسیه مورد بررسی قرار گرفت. گفته شد که دست اندرکاران اول بر سر قیمت و تعداد توافق می کنند بعد می خواهند در مورد مشخصات فنی صحبت کنند که این اقدام کارشناسی نیست.

افزوده شد که بسیاری از این مسایل با سیاست ادغام شده است و در حوزه سیاست پاسخ دارند اما در حوزه تخصصی پاسخی برای آنها نیست. سیاسی شدن مسایل باعث شده که پتانسیل رشدیافته داخل پنهان بماند. درصورتی که مسایل تخصصی باید روی ریل کارشناسی بیفتد.

گفته شد که روسیه می تواند لکوموتیو مناسب برای ما بسازد اما تجربه اش در این مورد زیاد نیست و ممکن است طولانی شود.

اضافه شد 247 لکوموتیو داریم که اگر تعمیر شوند شاید اضافه لکوموتیو هم داشته باشیم.

در خصوص بهره وری لکوموتیوهای روسی و چینی صحبت شد و گفته شد که نباید از مسئله تعمیر و نگهداری غفلت شود. لکوموتیو با خودرو تفاوت دارد و شاید از همان ساعات اول احتیاج به تعمیر و نگهداری داشته باشد.

تاکید شد کارشناسان این حوزه که دارای تجربیات تخصصی  در زمینه تعمیر، نگهداری، یا خرید لکوموتیو هستند خاطرات و تجربیات خود را مکتوب کرده و در اختیار فعالان این حوزه بگذارند.

در حوزه هوایی گفته شد که با توجه به بضاعتی که در سازمان هواپیمایی وجود دارد در دوره مدیریت جدید، تغییر چندانی اتفاق نیفتاده است.

همچنین افزوده شد که حکم قطعی مدیرعاملی حمیدرضا سیدی برای شرکت فرودگاه ها صادر شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.