| کد خبر: 243437 |

◄ افزایش ترانزیت کالا از پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان از ابتدای سال جاری تاکنون را هفت هزار و ۶۱۴ تن کالا اعلام کرد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان از ابتدای سال جاری تاکنون را هفت هزار و ۶۱۴ تن کالا اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته با ۲ هزار ۸۱۱ هزار تن افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی تعداد ناوگان ترانزیت خروجی را ۶۸۵ خودرو اعلام کرد و افزود: در سال گذشته فقط ۲۰۳ خودرو از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند و این آمار از رشدی ۲۳۷ درصدی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تعداد ناوگان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان هفت هزار و ۳۴۴ خودرو است که نسبت به سال گذشته ۳۲۵ درصد افزایش داشته است و ترانزیت ورودی ۱۹۹ هزار و ۴۶۰ تن می باشد این در حالیست که سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۴۰ هزار تن بوده است و با رشدی ۳۷۳ درصدی روبرو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد ناوگان بارگیری شده طی دو ماه سپری شده از سال جاری از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۶ هزار و ۴۲۸ عدد است که این تعداد ناوگان ۱۶۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا را ترانزیت کرده و افزایش یک هزار و ۷۶۶ درصدی داشته دارد.

کرمی عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

وی در پایان افزود: از دلایل گرایش تجار عراقی به انجام مبادلات تجاری از پایانه مرزی پرویزخان هموار بودن مسیر، راه دسترسی مناسب و ارزان ترین مسیر برای صادرات و حمل کالاهای ایرانی است.

استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۶ مرز رسمی فعال و بازارچه مرزی با عراق است که مرز رسمی پرویزخان در این استان بزرگترین دروازه تجاری کشورمان برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق  است به گونه ای که بیش از ۵۰درصد صادرات به این گذرگاه رسمی و بین المللی اختصاص دارد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.