| کد خبر: 243434 |

هم‌زمان با سفر اخیر رییس جمهوری به عمان؛

◄ ایران ایر و کارون به مسقط پرواز مستقیم دارند

همزمان با سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به عمان، دو شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «کارون» مجوز انجام پروازهای مستقیم به این کشور را از سازمان هواپیمایی عمان دریافت کردند.

تین نیوز

همزمان با سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به عمان، دو شرکت هواپیمایی «ایران ایر» و «کارون» مجوز انجام پروازهای مستقیم به این کشور را از سازمان هواپیمایی عمان دریافت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سفر اخیر رئیس جمهوری به عمان با همراهی وزیر راه و شهرسازی و با دستور کار همکاری‌های جدید در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت انجام گرفت و از جمله دستاوردهای این سفر آغاز پروازهای مستقیم با شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مسیر تهران - مسقط و شیراز - مسقط است.

پیش‌ از این چند ایرلاین عربی از جمله «قطر ایرویز» و هم چنین هواپیمایی «ترکیش» ترانزیت مسافران از ایران به عمان را بر عهده داشتند.

هواپیمایی هما حدود دو دهه است که مجوز پرواز در این مسیر را نداشت و اکنون با بیش از ۱۸ سال وقفه، پرواز توسط ایرلاین‌های ایرانی به عمان از سر گرفته خواهد شد.

بر این اساس شرکت هواپیمایی «هما» و «کارون» از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عمان مجوز انجام پروازهای مستقیم بین ایران و عمان را دریافت کردند.

این دو شرکت هواپیمایی قرار است به‌زودی پروازهای خود را به مقصد مسقط را آغاز کنند.

عمان در ماه دسامبر با تسهیل شرایط ورود برای اقامت تا ۱۴ روز، سفر را برای اتباع ایرانی بسیار آسان کرده است؛ این کشور همچنین هزینه ویزای خود را برای مسافران از بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایران، ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، چین و هند کاهش داده است.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران در اوایل امسال برای شرکت عمان ایر مجوز انجام پرواز چارتر به ایران را صادر کرد. شرکت هواپیمایی عمان از ۲۱ ژانویه (دی ماه سال گذشته) ۲ پرواز در هفته، یک پرواز به تهران و یک پرواز به شیراز انجام می‌دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.