| کد خبر: 243429 |

◄ شایعه افزایش قیمت بنزین به لیتری 18 هزار تومان برای پرمصرف ها

اگرچه این موضوع توسط سخنگوی دولت تکذیب شد اما اکنون شایعه ای مطرح شده که بر اساس آن گفته می شود، قیمت بنزین برای پرمصرف ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

تین نیوز

آغاز هفته گذشته با یک شایعه در مورد افزایش قیمت بنزین همراه بود. آنجا که رئیس جمهور در رویداد بین‌ المللی خصوصی‌ سازی در اقتصاد ایران، از اتخاذ تصمیم سخت اقتصادی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه این موضوع توسط سخنگوی دولت تکذیب شد اما اکنون شایعه ای مطرح شده که بر اساس آن گفته می شود، قیمت بنزین برای پرمصرف ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز، برای بررسی جزئیات این شایعه جدید لازم است خبرهای هفته قبل مرور شود.

روز شنبه 31 اردیبهشت ماه 1401، نخستین رویداد بین المللی با موضوع خصوصی سازی در اقتصاد ایران با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، حسین قربانزاده  رئیس سازمان خصوصی سازی و همچنین جمعی از مدیران ارشد اقتصادی کشور برگزار شد.

در این رویداد، رئیس جمهور با بیان این‌که قرار است در کشور تصمیم‌ های سختی بگیریم، گفت: شاید برخی موافق نباشند اما این نگاه نقادانه ما را به افق روشنی که پیش‌ روی اقتصاد است رهنمود می‌ کند.

وی افزود: به دولت آمده‌ ایم تا بستر فسادزا را اصلاح کنیم تا اصلا پرونده‌ ای ساخته نشود که قوه قضاییه مجبور به پیگیری باشد.

بیشتر بخوانید:

چند پیشنهاد برای کاهش تبعات افزایش قیمت سوخت

به دنبال انتشار این اظهارات سید ابراهیم رئیسی، بلافاصله گمانه زنی هایی صورت گرفت که منظور رئیس جمهور از اتخاذ تصمیم سخت اقتصادی، افزایش قیمت بنزین بوده است و بدین ترتیب بود که این شایعه به طور فراگیر منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، اما دیری نپایید که سخنگوی دولت با رد خبر افزایش قیمت بنزین، گفت: منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت اقتصادی، خصوصی سازی و مبارزه با رانت خواران بود نه افزایش قیمت بنزین یا دیگر حامل‌های انرژی.

علی بهادری جهرمی در گفتگو با ایرنا، درباره اینکه آیا دولت برنامه یا تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا دیگر فرآورده‌های نفتی در دستور کار دارد، افزود: خیر، دولت هیچ گونه تصمیم یا حتی برنامه‌ ای برای افزایش قیمت بنزین یا سایر فراورده‌های نفتی وجود ندارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به این سوال که منظور رئیس جمهور از گرفتن تصمیمات سخت اقتصادی چه بود، خاطرنشان کرد: سخنرانی رئیس محترم جمهور در «نخستین رویداد بین‌ المللی خصوصی‌ سازی در اقتصاد ایران» و مرتبط با مسئله خصوصی سازی بود و به شکل شفاف هم نسبت به لزوم گرفتن تصمیمات سخت و جدی در مقابله با رانت‌ خوارانی که سال‌ها حقوق مردم را پایمال کرده‌اند، بیان کرد.

به گزارش تین نیوز، همزمان مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز گفت: صحبت های رئیس جمهور مبنی بر تصمیمات سخت به مبارزه با فساد و اصلاحات ساختاری مرتبط می شد و آنهایی که مخاطب این فسادستیزی هستند نگران شده و به دنبال شایع‌ سازی هستند.

شریعتی خاطرنشان کرد: نه مجلس به دولت مجوزی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی داده و نه دولت برنامه‌ای برای این کار دارد.

اما تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین از سوی سخنگوی دولت و عضو کمیسیون انرژی مجلس، پایان ماجرا نبود. پس از انتشار اظهارات این افراد، شایعه دیگری منتشر شد که حکایت از شکل جدیدی از افزایش قیمت بنزین داشت.

بدین ترتیب که اگرچه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند اما این عدم افزایش قیمت شامل پرمصرف ها نمی شود.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه شایعه شده، بنزین یارانه ای همچنان 60 لیتر در ماه و به قیمت 1500 تومان به افراد تعلق می گیرد. اگر میزان مصرف افراد به رقم 250 لیتر در ماه رسید، این افراد بنزین را لیتری 3000 تومان خریداری خواهند کرد.

اما شرایط برای کسانی سخت می شود که مصرفی بیشتر از 250 لیتر در ماه دارند. بدین ترتیب که افرادی با مصرف بیش از 250 لیتر در ماه، بنزین را لیتری 18 هزار تومان خریداری خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز، باید در نظر داشت که این موضوع فعلا در حد شایعه مطرح شده ا و هنوز هیچ خبر رسمی در مورد اجرای چنین طرحی به میان نیامده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 9 62

    طرح خوبی ست. هر که مصرفش بیش ، قیمت بنزینش بیشتر.
    دولت میتواند از پر مصرف ها بیشتر بگیرد و در عوض به کم مصرف ها بنزین خیلی ارزان بدهد. این امر قطعا به کاهش مصرف و اسراف منجر میشود و میتواند مانع قاچاق بشود .

    • محمد 43 4

      شما یعنی اینو متوجه نیستی که یکسری افراد بخاطر گرونی مجبور به کوچ به حاشیه تهران شدند که این مصرف برای اونها طبیعی هست ؟
      مگه ملت بنزین و میخورن که مصرف بیش از حد مطرح باشه . آخه قبل نوشتن یه مقدار فکر کن

    • مهدی 25 5

      از هر نظری با چشم بسته حمایت نکنین لطفا

    • ریحانه 16 3

      از نظر شما که بخواین با عقلتون تصمیم بگیرید این امر مانع خیلی از کسب و کارها مثل اسنپ و تاکسی نمیشه؟
      بلعکس
      کسی‌که قاچاق کرده بنزین 18تومانی براش فرقی نداره

    • ناشناس 12 1

      علت مصرف زیاد بعضیا مثل من اسنپ و اسنپ باکسه که بسته های خودتونو بهتون می رسونم
      گرون کردن بنزین تیشه به ریشه ی خود زدنه

    • سمیه 12 2

      طرح خوب ؟ فکر کنم شما هم از خودشون هستین که این حرفا رو می زنید وگرنه باید می فهمیدن به ضرر ملت هست این تصمیم ...آیا هیچ فکر کردین اگه قیمت بنزین بشه 18هزار ، نرخ کرایه ها به چه صورت میشه ؟ و تقریبا باید گفت همه چیز به قیمت بنزین و نفت بستگی داره ؟ آیا به این فکر کردین که مردم اگه قبلا میرفتن مسافرت یا روستا و یا هر جایی دیگه اگه بشه 18مردم دیگه تا سر کوچه هم نمی تونن برن ؟ مگه بنزین مواد خوراکی هست که مردم اسراف کنن یا خیلی دوست داریم پول بیشتری بدیم ؟؟ یکی مثل شما داره مملکت رو اداره می‌کنه خب

    • عقلانیت 10 1

      حدود ۱ میلیون شغل فقط تو اسنپ و تپسی هست. چی میگی؟ فقط قشر ضعیف له و له‌تر میشخ.

  • سعید قصابیان 2 11

    این قلم در پاییز 1396 پیشنهاد وابسته کردن قیمت سوخت به میزان مصرف افراد را مطرح کردم. با عنوان : چند پیشنهاد برای کاهش تبعات افزایش قیمت سوخت
    جهت یاد آوری به تین نیوز / ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ / کد خبر: 157500 مراجعه فرمایید.

    • زارت 4 4

      باریکلا

  • ناشناس 31 1

    اون کسای که خرج زندگیشون با ماشین در میارن صاحب خون هم نیست چیکار کنن ،،،عواقب بدی داره ....مملکت به فنا میره 😪😪😪

    • مولوی 17 1

      تمام طرح هایی که ارائه میدن به ضرر قشر ضعیف جامعه س اون کسی که ماشین 3 میلیاردی سوار میشه بنزین 18 تومنی میتونه بزنه راننده ها یا کارگرایی که خارج از شهر کار میکنن بدبخت میشن

  • ناشناس 18 3

    هر کاری که میخوان بکنن فقط به نفع خودشونه باز هم قشر ضعیف جامعه ضربشو می خورن مخصوصا قشری که راننده هستند و با ماشین کار می کنن

  • ناشناس 11 1

    شما که هر کاری به خواسته میل مبارکتان بود کردید .بنزین راهم گران کنید.ما مردم هم اگر تونستیم یه خاکی به سرمون میریزیم اگرهم نتونستیم. خفه میشیم یه گوشه ای میرم می‌میریم.اخه روچه حسابی این تصمیمات غلط اندر غلط را میگیرید.تازه کلی هم از هوش بالای خودتون در اقتصاد تعریف و تمجید هم میکنید .پایمان دارید که تصمیمات شما همیشه درسته ومولادرزش نمیره.

  • -- 2 25

    این موضوع باید انجام بشه مردم الگوی مصرف رو نمی دونن الان ما تو سال ۲۰۲۲ هستیم اب معدنی گرون تر از بنزینه باید این موضوع با مدیریت انجام بشه و قیمت ها ازاد بشه

  • محمد 3 1

    با این قیمت ها و این حقوق ها، هزینه ایاب و ذهاب کارمند هاو کارگر ها از در امدشون بالاتر میره و دیگه نمیشه رفت سر کار
    خدا ازشون نگذره

  • زری 4 1

    خدالعنت کنه باعث بانی اینای ک گرونی میکنن

  • محمد 1 1

    شایعه نیست من بنزین زدم نرخ ۳۰۰۰ تومن ۲۵۰ لیتره

  • اسمعیل 0 1

    گران بشه امنیتی دیگر نخواهد بود نه برای مردم ون برای مسولین بسه دیگه من مستاجر دارن بیرونم میکنن دردم کمه اون هم گران بشه دیگه واقعا نه من ونه مسولین وسلام

  • فرشید 3 3

    از اینکه قیمت حامل های انرژی از قبیل بنزین گاز برق آب در ایران خیلی ارزان هست شکی نیست .یک لیتر آب معدنی میخری ۴۰۰۰ تومان در صورتی که بنزین از هزار و پانصد تا سه هزار تومان.من در صنعت نفت کار میکنم .اگر بنزین توی جوی آب روان بود و فقط نیاز بود پمپ بزاریم و به ماشین ها بفروشیم مثل آب معدنی باید لیتری چهار هزار تومان بود .بحث این که ما نفت داریم نیست .این نفت بخواد تبدیل به بنزین بشه لیتری ده هزار تومان هزینه داره .ولی متاسفانه ملت ما به صورت خودجوش اگر بنزین گرون بشه سریع سرخود دیگر کالا ها افزایش میدهند .در زمینه برق و گاز و آب هم مردم ما به شدت اسرافکار هستند .اگر مثل دیگر کشورهای دنیا برخواستن پول این حامل های انرژی بگیرن یک ریال برای هیچکس نمیموند .الان بعضی میگن اونها حقوق و درآمد بیشتری دارند .نه برادر چنین نیست .منظورم اینه اگر بنزینی که من تو ایران استفاده میکنم همون یه فرد دیگه تو اروپا استفاده میکرد هیچ حقوقی براش نمیموند .

    • ناشناس 1 0

      اگر به بنزین باشه که خد دولت با تولید خودرهای با مصرف بالا از همه اسراف کارتره