| کد خبر: 243412 |

همچنان 10 هزار کشنده در گمرک دپو شده است

از سال 97 تاکنون، حدود 16 هزار کشنده وارد گمرک ها شده و هنوز حدود 10 هزار کشنده در گمرک باقی مانده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال 97 تاکنون، حدود 16 هزار کشنده وارد گمرک ها شده و هنوز حدود 10 هزار کشنده در گمرک باقی مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، سید مرتضی حسینی در ارتباط تلفنی با برنامه تهران 20 شبکه پنجم سیما افزود: از این رقمی که در گمرک ها وارد و دپو شده، حدود دو هزار کشنده شماره گذاری شده و در حال استفاده و تردد در جاده ها هستند اما بیش از 8 هزار کشنده در پارکینگ ها و درب منازل خریداران پارک شده اند و غیرقابل استفاده هستند.

حسینی افزود: ما خودمان هم گله مندیم، همکاری نکردن دوستان در وزارت راه و شهرسازی با آیین نامه ای که برای قانون مصوب سال 1395 مجلس که دولت را مجاز دانسته بود که در قبال تخفیفاتی که به کشنده های وارداتی می دهد می تواند از آنها بخواهد یک ماشین را اسقاط کنند باعث شده همین اسقاط که متولی آن معاونت راهداری وزارت راه است به یک معضل بزرگ تبدیل شود.

وی افزود: قانونی که در اصل باید برای راحتی و رفاه مردم باشد و آیین نامه هایی که ما به تبع قانون، تصویب می کنیم باید برای راحتی رانندگان و مردم باشد اما به یک زنجیری به پای راننده ها تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس طبق بند سه ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور در جهت نوسازی ناوگان فرسوده، دولت را مجاز دانسته بود نه این که مکلف کرده باشد ولی دولت با این جوازی که مجلس گفته بود می تواند، این را در آیین نامه مصوب سال 97 ، راننده کشنده و کامیون را مکلف کرده در قبال واردات کشنده باید یک ماشین را اسقاط کنند و ارزش این اسقاط به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است و در دست مافیای اسقاط است.

حسینی گفت: راننده هایی که با آنها برخورد داریم مرتب اسم اشخاص و مسئولانی را در وزارت راه می آورند که با ملاحظاتی من اسم آنها را نمی آورم که می گویند این افراد و مسئولان با مافیای اسقاط در ارتباط و همدست هستند.

وی افزود: ما در مجلس مصمم هستیم که این زنجیر و گره را از پای رانندگان برداریم و اینها قشری هستند که شدیداً درگیر این موضوع هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    قشنگ معلومه از زبان دلال به اسم راننده دارن سواستفاده میکنن وگر نه چرا نمیگن به این کهنه سوارا تسحیلات بدین کامیونهاشونو اسقاط کنن
    کهنه سوارا شدن مافیای اسقاط دلال شده حامیه راننده خخخخخ خودتی بابا