| کد خبر: 243363 |

رونمایی از طرح جامع مطالعاتی ایستگاه راه‌ آهن قزوین

با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌ آهن و مدیرکل راه‌ آهن شمال٢، از طرح جامع مطالعاتی ایستگاه راه‌ آهن قزوین رونمایی شد.

تین نیوز

با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و تأسیسات زیربنایی شرکت راه‌ آهن و مدیرکل راه‌ آهن شمال٢، از طرح جامع مطالعاتی ایستگاه راه‌ آهن قزوین رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال٢، ظهر روز یکشنبه ١۴٠١/٠٣/٠١ در نشستی با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و تأسیسات زیربنایی راه‌ آهن و مدیرکل راه‌ آهن شمال٢، از طرح جامع مطالعاتی ایستگاه راه‌آهن قزوین رونمایی شد.

در این نشست وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و تأسیسات زیربنایی راه آهن گفت: کارشناسان امر جهت تهیه طرح مذکور قریب به 700 جلد کتاب را مورد مطالعه قرار داده‌ و هفت سال نیز زمان برای تکمیل این طرح جامع صرف کرده‌ اند.

وی تصریح کرد: توسعه ایستگاه قزوین و بازآفرینی محله‌ های پیرامون آن و تقویت سیستم حمل‌ و نقل عمومی در مسیر راه‌ آهن ازجمله اولویت‌ های اجرای طرح TOD ایستگاه قزوین است.

قارداشی اضافه کرد: TOD به‌ طور قطع در کوتاه مدت عملیاتی نمی‌ شود و برای اجرای آن  باید برنامه زمانی بلندتری را در نظر گرفت. تجربه ایستگاه‌ های موفق جهان نیز مؤید این مطلب است که عملیات عمرانی یک طرح یکپارچه طراحی‌شده، عموما قریب به ۲۰ سال به طول خواهد انجامید.

در ادامه مدیرکل راه‌ آهن شمال٢ از زحمات بی‌شائبه همه دست اندرکاران این طرح مطالعاتی تشکر و قدردانی نمود و افزود: نگاه علمی به موضوعات و مسائل و ارائه طرح‌ های کاربردی یقینا خواهد توانست در پیشبرد امور بسیار راهگشا باشد و از مشکلات آتی جلوگیری نماید.

ولدی یادآور شد: متاسفانه ایستگاه راه‌ آهن قزوین با وجود پتانسیل‌ های بسیار زیادی که دارد در طول ادوار مختلف مغفول مانده است و از زمان الحاق آن به  اداره کل راه‌آهن شمال٢، تلاش شده تا با انجام کارهای زیرساختی، بسترهای لازم برای ایجاد تغییرات اساسی در ایستگاه قزوین فراهم گردد.

ولدی گفت: طرح مقدماتی بازسازی و بهسازی ایستگاه راه آهن قزوین با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی در حال تکمیل است که پس از تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.