| کد خبر: 243328 |

◄ ارزآوری ۱۰ میلیون دلاری صادرات در خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا در نخستین ماه سالجاری ۱۰ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۶۸ دلار ارزآوری داشته است.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده| مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان داشت: صادرات از گمرکات بیرجند، مرز ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی ماهیرود انجام شده است.

حسن رحیمی‌زاده در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به کاهش ۴۴درصدی صادرات اذعان داشت: صادرات استان در ماه‌های گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد به لحاظ ارزشی و چهار درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

وی ادامه‌داد: در این مدت ۸۳ هزار و ۱۳۲ تن کالای تولیدی استان از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی صیفی‌جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، خرما، کک متالوژی، شمش چدن و زعفران را از جمله کالاهای صادراتی از گمرکات استان در این مدت برشمرد.

به گفته رحیمی‌زاده مقصد کالاهای تولیدی استان کشورهای عراق، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان بوده است.

وی همچنین از واردات ۷۱ تن کالا در سال جاری به استان خبر داد و گفت: این اقلام به ارزش ۴۸۰ هزار و ۱۶۳ دلار به خراسان جنوبی وارد شده است.

رحیمی‌زاده لوازم و قطعات مربوط به معدن و کاه گندم را از عمده اقلام وارداتی به استان برشمرد.

رحیمی‌زاده ادامه داد: ۱۰ هزار و ۱۶۴ تن کالا در فروردین ماه سال جاری از گمرک ماهیرود ترانزیت شده که این مقدار ترانزیت کالا در این مدت توسط ۳۶۸ دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در این مدت آرد، شکر، فوفل، گازوئیل و نخود از کشورهای روسیه، هند، اندونزی، ترکیه و جمهوری آذربایجان از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی بیان داشت: این مقدار ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد کامیون ۱۲ درصد و از نظر وزن ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه تاکنون از گمرک ماهیرود سربیشه، حدود ۵۰ قلم کالا ترانزیت می‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون ترانزیت تمامی کالاها به جز کالاهای هدف از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.