| کد خبر: 243251 |

◄ ۱۳۰ اتوبوس شهر یزد قابلیت مناسب‎سازی برای معلولان را ندارند

۷۰ درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد نیازمند مناسب‌سازی معابر هستند، گفت: ۷۰ درصد معابر و اماکن شهر یزد نیازمند مناسب‌سازی برای معلولان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فخر السادات خامسی در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: زمانی که بحث مناسب‌سازی صورت می‌گیرد صرفا معلولان مرود توجه نیستند و علاوه بر این عزیزان، اقشار دیگری از جمله‌ سالمندان،‌ زنان باردار و کودکان هم مطرح می‌شوند که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در یزد هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سال ۹۷، طرح «هر منطقه، یک پارک، یک معبر» در شهر یزد آغاز شد و در هر منطقه، یک پارک مناسب‌سازی صورت گرفت.

خامسی با بیان اینکه با توجه به این اقدام،‌ ناضران معلول در تمامی طرح‌های شهرداری به کار گرفته شده و طرح‌ها حتما باید به تایید این اشخاص برسد،‌ گفت: در حال حاضر به صورت کلی نزدیک به ۷۰ درصد از کل معابر و اماکن یزد نیازمند مناسب‌سازی هستند و باید برای آن اقدامات مناسب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در حوزه عمل و نقل ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در یزد داریم که ۳۰ مورد آن برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند ولی مابقی این اتوبوس‌ها اصلا قابلیت مناسب‌سازی ندارند.

عضو شورای شهر یزد بیان کرد: برای رفع این مشکل اضافه کردن وسایل حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی شده باید لحاظ شود و تاکنون نیز دو دستگاه مینی‌بوس در اختیار معلولان قرار گرفته است.

خامسی افزود: در نخستین اقدام کمیته مناسب‌سازی شورای شهر، گزارش‌گیری از نقاط ضعف صورت گرفته و نیازهای سطح شهر برای مناسب‌سازی در حال انجام است تا بتوان بهترین برنامه‌ریزی برای این زمینه گرفته شود.

وی افزود: قرار شده که علاوه بر ناظران افتخاری معلول،‌ انجمن‌ها هم یک نماینده داشته باشند تا با این ناظران مرتبط باشند و به این وسیله مناسب‌سازی طرح‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین اعلام کرد: ۱۲۰۰ هکتار زمین در منطقه کوه کاسه به شهرداری واگذار شده که می‌توان بزرگترین تفرجگاه یزد را در این منطقه ایجاد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.