| کد خبر: 243130 |

سفیر ترکمنستان:

◄ کریدور چابهار - سرخس نقش مهمی در حمل کالا به آسیای میانه دارد

سفیر ترکمنستان با اشاره به برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اجرای راه‌آهن چابهار - سرخس گفت: تکمیل کریدور چابهار - زاهدان - بیرجند - سرخس به عنوان یک محور ترانزیتی قوی، نقش مهمی در اقتصادی شدن حمل کالا به کشورهای آسیای میانه دارد.

تین نیوز

احمد قربانف در دیدار با جواد قناعت؛ استاندار خراسان جنوبی در تهران اظهار داشت: با سفر اخیر آقای رییسی به عشق‌آباد، شاهد تحرک مثبت در روابط دوجانبه به‌ویژه در حوزه‌‎های سواپ گاز هستیم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با اشاره به اینکه رفع مشکل مطالبات از ایران نقش مهمی در پیشرفت روابط دو کشور داشته است، ادامه داد: در حال حاضر مشکلات بانکی، تحریم و انتقال پول همچنان مانع پیشبرد روابط دو کشور است.

 سفیر ترکمنستان در ایران گفت: به دلیل مشکلاتی همچون شیوع کرونا، انسداد مرزهای دو کشور، رکود اقتصاد جهانی و تحریم‌های بین‌المللی متاسفانه حجم روابط دو کشور به یکباره افت کرد که پس از سفر رییس جمهور به عشق‌آباد این روند روز به روز در حال بهتر شدن است.

وی با بیان اینکه پیشنهادات خوبی در حوزه انرژی، حمل و نقل، بازرگانی و سایر بخش‌ها داریم، تصریح کرد: بنا داریم برق ترکمنستان را به کشورهای منطقه سواپ کنیم.

قربانف افزود: در حوزه سواپ گاز به کشورهای منطقه از طریق ایران نیز پیشنهاداتی دریافت شده است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست بر نقش کریدور چابهار - سرخس در اقتصادی شدن حمل کالا به کشورهای آسیای میانه تاکید کرد.

جواد قناعت به تشریح ظرفیت‌های این استان پرداخت و با اعلام آمادگی کامل درخصوص توسعه مبادلات تجاری با کشور ترکمنستان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی سخن گفت.

وی متذکر شد: سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، انرژی خورشیدی و گردشگری استان ضمن ایجاد ارزش افزوده برای فعالان این عرصه، آورده‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

کریدور چابهار - سرخس نقش مهمی در حمل کالا به آسیای میانه دارد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار سفیر گرجستان هم با اشاره به اقدامات استان در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط برای فعالیت آنان در استان از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی است.

سفر گرجستان در تهران نیز از آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های معدنی استان خبر داد.

یوسپ چاخواشویلی به اهمیت ارتباط شرکت‌های بخش خصوصی ۲ کشور به‌ویژه در حوزه معدن اشاره کرد و ارائه اطلاعات فنی و جزئی معادن استان خراسان جنوبی را خواستار شد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های غنی ایران به‌ویژه خراسان جنوبی در حوزه معدن اظهار داشت: معتقدم تنها ٣٠ درصد ظرفیت‌های معدنی ایران کشف شده است.

استاندار خراسان جنوبی در دفتر تهران با سفیر تاجیکستان هم دیدار و گفت و گو کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.