| کد خبر: 243123 |

لزوم ایجاد زیرساخت حمل و نقل هوایی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: زیرساخت های لازم برای راه اندازی حمل و نقل هوایی در استان باید ایجاد شود که رایزنی های لازم در این زمینه با سازمان هواپیمایی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

تین نیوز

 محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: محصولات سیب، گیلاس، گلابی، زردآلو و انگور از جمله میوه های تازه خوری استان است که در فصل موجود با صادرات هوایی بهره وری مناسبی را برای کشاورزان استان ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: رایزنی های لازم از طریق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان با سازمان هواپیمایی کشوری انجام و مقرر شده است تا با ایجاد تفاهم نامه ای، هواپیمای باری ۳۵ تنی در فصل مناسب در اختیار تولید کنندگان استان قرار دهد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در این تفاهم نامه باید سرمایه در گردش را در اختیار سازمان هواپیمایی قرار دهیم که این تنخواه از طریق وزارت جهادکشاورزی باید فراهم شود و در این مورد با وزیر مربوطه رایزنی لازم را انجام خواهیم داد.

وی بر حمایت از تولیدکنندگان خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: نهایت حمایت از جهادگران عرصه تولید و کارآفرینان را انجام می دهیم و از ظرفیت قانون برای بهبود شرایط اقتصادی استان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی و بومی سازی صنایع، بعنوان راهبرد اصلی در دولت است، بیان کرد: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخل نیز در اولویت اصلی قرار دارد.

سالانه  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی استان برداشت می شود که صنایع تبدیلی و غذایی استان توان فرآوری ۸۵۲ هزار تن آن را دارد.

حدود ۵۲ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی شانس فرآوری دارد، مابقی محصولات تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف و یا به دیگر استان ها حمل می شود.

اولویت های سرمایه گذاری در این حوزه شامل بسته بندی و عصاره گیری گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی میوه های دانه دار و دانه ریز، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی انواع میوه و سبزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند.  این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد. 

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.