| کد خبر: 243115 |

وزیر راه و شهرسازی:

◄ واحدهای نهضت ملی مسکن یک سال و نیمه ساخته می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن ظرف یک سال و نیم تحویل متقاضیان می شود.

تین نیوز

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در پخش زنده تلویزیونی درباره آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: امروز با حضور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن عملیات اجرایی ساخت ۱۱۸ هزار واحد مسکونی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: بیشتر این واحدها در شهرهای جدید مانند پرند، پردیس، هشتگرد، صدرا و سهند قرار دارند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ساخت مسکن در کشور ما ۱.۵ تا ۲ سال به طول می‌انجامد گفت: امیدواریم در همین زمان ۱.۵ ساله واحدها تحویل متقاضیان شود.

قاسمی تسهیلات اعطایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران را ۴۵۰ و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیشتر شهرهای جدید در همجواری مراکز استان‌ها و کلانشهرها قرار دارند که تسهیلات آنها شامل ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات ساکنان شهرهای جدید از قبیل نبود تأسیسات روبنایی و زیرساخت‌ها همچون مدارس، درمانگاه‌ها و کلانتری‌ها گفت: در شهرهای جدیدی که این مشکلات را دارند در حال برطرف کردن آنها هستیم اما از این پس همزمان با ساخت مسکن ذیل طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌ها و فضاهای روبنایی را نیز احداث می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت شهرسازی نهضت ملی مسکن افزود: برخی شهرهای جدید در هنگام ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ایجاد می‌شوند ولی اشکالات مسکن مهر را ندارند و فعلاً در مسکن مهر تراکم خانوار ۱۲۷ خانواده در هکتار بود که در نهضت ملی به ۵۰ خانواده در هکتار کاهش می‌یابد. همچنین احداث فضاهای سبز نیز در کنار مجتمع‌های مسکونی دیده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.