| کد خبر: 243084 |

◄ مذاکرات ترانزیتی وزرای راه ایران و ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای ارمنی خود برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب میان دو کشور خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با همتای ارمنی خود برای توسعه کریدور ترانزیتی شمال-جنوب میان دو کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی در پایان مذاکرات وزرای راه و شهرسازی ایران و امور زیرساخت‌های ارمنستان با بیان اینکه ایران و ارمنستان در منطقه‌ای هستند که اگر همکاری جدی برای تردد جاده‌ای میان دو کشور فراهم شود محل کریدور ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب خواهند بود، گفت: تردد ترانزیتی میان ایران و ارمنستان در حال حاضر زیاد نیست اما ساخت مسیر جدید میان دو کشور یک گام برای دستیابی به ارقام بالای ترانزیت جاده‌ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جاده ارمنستان محدودیت‌هایی برای تردد کامیون‌های ایرانی وجود دارد، افزود: در تلاشیم از شرکت‌های ایرانی برای تعریض این جاده و استانداردسازی آن بهره ببریم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ما می‌توانیم کالای مورد نیاز ارمنستان را از بندر شهید رجایی با راه آهن به جلفا برسانیم و از آنجا به ارمنستان حمل شود.

قاسمی با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مورد بحث میان ایران و ارمنستان درباره تعرفه حمل جاده‌ای کالا در این کشور بیان کرد: ایرانیان توانمندی زیادی در زمینه ساخت و ساز جاده و پل دارند که نمونه فعالیت‌های آنها در میان کشورهای منطقه نمونه است اما سود پروژه‌های راهسازی در اجرای برنامه طبق زمانبندی است.

قاسمی از بازدید فردای وزیر زیرساخت‌های ارمنستان از آزادراه تهران-شمال و پل ۶.۵ کیلومتری احداث شده در این محور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد بندر چابهار و اتصال آن به کریدور شمال-جنوب گفت: ساخت خود بندر به لحاظ فیزیکی به اتمام رسیده و توافقی با هندی‌ها در خصوص انتقال تجهیزات به بندر و بهره برداری از آن امضا کرده ایم اما اختلافاتی میان سازمان بنادر و دریانوردی با هندی‌ها وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

وی موضوع دیگر را در این خصوص لزوم تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان عنوان و اظهار کرد: ساخت این خط آهن منابع زیادی نیاز دارد که این منابع در سال‌های گذشته به پروژه اختصاص داده نشد.

وی ادامه داد: از صندوق توسعه ملی در سال‌های اخیر منابعی برای ساخت راه آهن چابهار-زاهدان در نظر گرفته شده که با این اعتبار هم پروژه مذکور به اتمام نمی‌رسد به دنبال این هستیم اعتبارات راه آهن چابهار-زاهدان را از دیگر منابع تأمین کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.