| کد خبر: 243076 |

◄ مدیریت کارآمد اتوبوس‌رانی با محصولی ایران‌ساخت

سامانه یکپارچه اتوبوسرانی BIS به بهبود و سیستماتیک کردن فرآیند‌های سازمان اتوبوسرانی طراحی و تولید شد.

تین نیوز

 این سامانه تحت وب به‌منظور یکپارچه‌سازی و مکانیزه کردن فرآیند‌های عملیاتی شرکت‌های اتوبوسرانی تهیه شده است که با وجود مزایای بسیار بالا باعث کاهش هزینه‌ها و عملکرد بهتر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرآیند‌های پیاده شده در این سامانه توسط کارشناسان بر اساس تجربیات کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه اتوبوسرانی در کلان‌شهر تهران شناسایی و استخراج شده و سپس با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های مصوب و با دید مکانیزه کردن فرآیند‌ها بازبینی و طراحی مجدد شده است.

یک شرکت دانش بنیان با دانش بومی متخصصانش توانسته سامانه‌ای را برای اتوبوسرانی به‌منظور یکپارچه‌سازی و مکانیزه کردن فرآیند‌ها طراحی کند.

با استفاده از سامانه یکپارچه اتوبوسرانی بخش عظیمی از فعالیت‌های اتوبوسرانی به‌صورت مکانیزه مدیریت می‌شود. با وجود BIS اطلاع‌رسانی به مردم کامل و مباحث مربوط به هزینه‌های اتوبوس، نگهداری و بهره‌برداری از آن به شدت مدیریت و بهینه‌سازی می‌شود.

با استفاده از این سیستم کارکرد رانندگان و همچنین کارکرد سالیانه یک دستگاه اتوبوس به‌صورت کاملا دقیق و عادلانه محاسبه می‌شود. عملکرد و فعالیت راهبران، تعداد روز‌های مرخصی رانندگان با سیستم مدیریت یکپارچه قابل رصد بوده و در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است.

این سیستم، علاوه بر حفظ کرامت شهروندان، زمان‌بندی خطوط، محاسبه کارکرد و مرخصی رانندگان را ممکن ساخته است، همچنین می‌توان نحوه مراجعات را مدیریت و شان و کرامت کارمندان و راهبران را حفظ کرد.

توسط این سیستم قوانین و دستورالعمل‌ها را به‌صورت هوشمند مکانیزه و از اعمال سلایق جلوگیری می‌شود. این سیستم کمک به اجرای عدالت بین راننده‌ها می‌کند و با آنالیز هوشمند در ارزیابی راننده‌ها تأثیرگذار است.

این محصول بر اساس تکنولوژی روز طراحی شده و بدون خطا کار می‌کند و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در تهران باعث کاهش مصرف چندین تن کاغذ و در اصفهان باعث کاهش حداقل ۵۰۰ میلیون در ماه شده است. این سیستم تاکنون در اتوبوسرانی‌های تهران، اصفهان و قزوین راه‌اندازی شده و به‌زودی در کرج بهره‌برداری می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.