| کد خبر: 243025 |

◄ قانون کالاهای ملوانی و ته لنجی بازنگری شود

امروز خودروهای شوتی که کالاهای قاچاق را جابه‌جا می‌کنند به یک معضل برای ما تبدیل شده‌اند و باید برخورد شدیدتری با آن‌ها صورت بگیرد. متأسفانه این خودروهای شوتی اقدام به جابه‌جایی کالاهای ملوانی و ته لنجی کرده و آن را به مرکز کشور انتقال می‌دهند.

تین نیوز

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور با تأکید بر اینکه در این زمینه نیازمند بازنگری در قانون کالاهای ملوانی و ته لنجی هم هستیم، گفت:‌ امروز خودروهای شوتی که کالاهای قاچاق را جابه‌جا می‌کنند به یک معضل برای ما تبدیل شده‌اند و باید برخورد شدیدتری با آن‌ها صورت بگیرد.

به گزارش تین نیوز، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری صبح امروز اذعان داشت: متأسفانه این خودروهای شوتی اقدام به جابه‌جایی کالاهای ملوانی و ته لنجی کرده و آن را به مرکز کشور انتقال می‌دهند. در همین سال گذشته این خودروها منجر به تصادفات قابل توجهی شدند که در جریان ۱۷۸ فقره خودروهای شوتی، ۳۱۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴۹ نفر مجروح شدند.

وی ادامه داد:‌ بنا بود که در سال ۹۹ در زمینه کالاهای ملوانی و ته‌لنجی بازنگری صورت بگیرد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و آیین‌نامه اجرایی آن نهایی نشده و همین موضوع سبب شد که ما امروز با خودروهای شوتی مواجه شویم. در همین روزهای اخیر یکی از همکاران ما در امیدیه اهواز در مبارزه با خودروهای شوتی شهید شد.

وی با بیان اینکه هدف از کالاهای ته‌لنجی کمک به معیشت مرزنشینان بود، گفت: اما متأسفانه این موضوع مورد سوءاستفاده واقع شده است.

سخنگوی فراجا با بیان اینکه فرایند مبارزه با قاچاق کالا باید مورد اصلاح و بازنگری قرار بگیرد، گفت: هم در زمینه شیوه‌نامه‌ها، هم در زمینه زیرساخت‌ها و هم در مورد دسترسی‌ها باید اختیارات قانونی ما افزایش پیدا کند. پلیس گمرک ما نیز حدود دو سال است که ایجاد شده است و در این زمینه فعال است اما همان طور که گفتم ما نیازمند افزایش اختیارات، بازنگری در مقررات و شیوه‌نامه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: لازم است که امکان تحلیل ورودی و خروجی انبارها برای پلیس فراهم شود. ببینید که اگر انبارداری به وظایف خود عمل نکرد یا از ترخیص کالایی در شرایط مورد نیاز خودداری کرد نسبت به احضار آن اقدام شود.

وی تأکید کرد: ما لازم داریم که با علل مقابله کنیم نه با معلول‌ها و باید بگویم که بدون دسترسی به داده‌ها مبارزه ما هوشمند و هدفمند نخواهد بود. این داده‌ها به ما کمک خواهد کرد که ما به وظیفه نظارتی‌مان عمل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.