| کد خبر: 243006 |

◄ راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی در دبی

پروژه راه‌اندازی خطوط اختصاصی در دبی، افراد را تشویق می‌کند تا به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

تین نیوز

خطوط اختصاصی جدید که توسط اداره راه و ترابری دبی (RTA)، طی یک دوره پنج ساله ساخته شده است، هشت خیابان اصلی شهر را پوشش می‌دهد. این هشت خیابان که طول خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی آنها به بیش از ۴۸ کیلومتر خواهد رسید، شامل خیابان شیخ خلیفه بن زائد، خیابان شیخ صباح آل الاحمد الجابر الصباح، خیابان دوم دسامبر، خیابان عمان، جاده السطواء، خیابان‌النهضه، خیابان عمربن‌الخطاب و خیابان نایف می‌شود.

مزایای راه‌اندازی خطوط اختصاصی جدید در دبی چیست؟

پروژه راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی ساکنان دبی را تشویق می‌کند تا به جای استفاده از اتومبیل‌های شخصی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. از دیگر مزایای راه‌اندازی خطوط جدید این است که میانگین سرعت اتوبوس را افزایش و زمان سفر در ساعات اوج مصرف را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. همان‌طور که در چندین کلان‌شهر آمریکا و اروپا مشاهده می‌شود، خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی علاوه بر کاهش زمان سفر، باعث حرکت به موقع اتوبوس، تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، بهبود زمان رسیدن تاکسی، کاهش هزینه‌های عملیاتی مستقیم و غیرمستقیم و همچنین کاهش آلودگی هوا می‌شود.

راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی در دبی

افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی

متار الطایر، رئیس هیئت مدیره اجرایی اداره راه و ترابری دبی در این خصوص گفت: "پیش‌بینی می‌شود این پروژه زمان سفر با اتوبوس را در خیابان دوم دسامبر ۴۴ درصد، در خیابان شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح ۳۹ درصد، در خیابان عمان بن الخطاب ۲۸ درصد، در خیابان شیخ خلیفه بن زائد ۲۷ درصد، در خیابان النهضه ۲۵ و در جاده السطوة ۱۸ درصد کاهش دهد."

وی افزود: "همچنین انتظار می‌رود این پروژه تا سال ۲۰۳۰ به افزایش ۳۰ درصدی مسافران حمل‌ونقل عمومی در بعضی از خیابان‌های دبی کمک کند و به دلیل صرفه‌جویی در زمان سفر، نیاز به اتوبوس‌های اضافی را کاهش دهد."

کاهش پنج دقیقه‌ای زمان سفر با اتوبوس

الطایر خاطرنشان کرد: "اجرای طرح خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی موفقیت بزرگی است؛ چراکه زمان سفر هر اتوبوس را حدود پنج دقیقه کاهش می‌دهد و این موضوع باعث بهبود ۲۴ درصدی زمان سفر با اتوبوس می‌شود و رضایت مسافران اتوبوس و تاکسی را افزایش می‌دهد."

راه‌اندازی خطوط اختصاصی اتوبوس و تاکسی در دبی

بهبود استانداردهای زندگی شهری

پیش از این، اداره راه و ترابری دبی، ساخت خطوط اختصاصی اتوبوس به طول ۱۱.۶ کیلومتر را تکمیل کرد که شامل یک خط مجزا برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در خیابان خالدبن‌الولید به طول ۴.۳ کیلومتر بود. این پروژه‌ها به بهبود استانداردهای زندگی شهری و افزایش نشاط مسافران حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.