| کد خبر: 243002 |

برگزاری نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی در موعود مقرر؛

◄ اختصاص 1167 متر مربع فضای نمایشگاهی به شرکت های دانش بنیان

شرکت‌ های ثبت‌نام کننده در مجموع 7 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص می‌دهند که از این مقدار، 1167 متر مربع سهم شرکت های دانش بنیان می باشد.

تین نیوز

نگاهی به دوره های قبلی نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته نشان می دهد این نمایشگاه در طی سال های برگزاری؛ فرصتی مناسب در اختیار شرکت کنندگان برای نمایش توانمندی ها، بازاریابی، معرفی محصولات و نوآوری ها،  تعامل و اشتراک گذاری تجربیات بین بخش دولتی و خصوصی و بازار هدف و همچنین انعقاد قرارداد، گذارده است.

به گزارش تین نیوز، در عین حال، بررسی سوابق برگزاری نمایشگاه  نشان می دهد این نمایشگاه از دیرباز و در همه سال های برگزاری، از سوی تشکل های بخش خصوصی و با حمایت شرکت راه آهن به عنوان متولی و راهبر بخش ریلی برپا شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات، «نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته» قرار است از تاریخ 3 تا 6 خرداد ماه 1401 به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شود.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته در مورد این رویداد مهم که به نوعی بزرگترین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی خاورمیانه محسوب می شود، گفت: با توجه به این که در چند سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا نمایشگاه برگزار نشد، امسال با تمام قدرت نسبت به برگزاری دوره نهم آن اقدام شده است.

سبحان نظری افزود: بر همین اساس و برای رسیدن به اهداف مورد نظر، از چند ماه پیش مقدمات کار و هماهنگی لازم برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد نمایشگاهی صورت گرفته است.

وی در خصوص احتمال تعویق زمان برگزاری «نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته»، با بیان این که همه هماهنگی‌ ها برای برگزاری باشکوه نمایشگاه در موعد مقرر انجام شده و قطعا نمایشگاه مطابق تقویم اعلامی در بازه زمانی ۳ تا ۶ خرداد برگزار می‌شود، افزود: بسیار امیدورایم که با توجه به رویکرد حمایتی همیشگی راه‌ آهن در سالیان گذشته در تعامل با بخش خصوصی و همچنین جایگاه این شرکت به عنوان متولی و پدر معنوی بخش خصوصی ریلی، این شرکت حاکمیتی نیز بخش خصوصی را در نمایشگاه همراهی نماید.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی و خدمات وابسته با بیان این که از شرکت راه آهن نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، گفت: حضور شرکت راه آهن نه تنها موجب موفقیت هرچه بیشتر این نمایشگاه می شود بلکه دلگرمی شرکت های ریلی و بخش خصوصی ریلی را نیز به دنبال دارد.

نظری همچنین به تحولات منطقه ای اشاره کرد و برگزاری هرچه سریع تر این نمایشگاه را به نفع کشور ایران دانست و افزود: در نمایشگاه مذکور قرار است شرکت هایی از روسیه، ترکیه، هند، پاکستان و برخی کشورهای حوزه cis حضور یابند که فرصتی مناسب برای انعقاد قرارداد و انجام مذاکرات بازاریابی برای استفاده از فرصت ترانزیت از طریق ایران است و این امر یکی از دلایل تاکید ما برای همراهی راه‌ آهن با بخش خصوصی در نمایشگاه در بازه زمانی مد نظر است.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر آن است که با توجه به تحولات منطقه، امکان همکاری های صنعتی بین صنایع ریلی کشورهای مختلف با صنایع ریلی ایران نیز در این نمایشگاه فراهم شده است.

در عین حال دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی نیز در مورد احتمال تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: تغییرات پی در پی در زمان برگزاری نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته»موجب دلسردی و بی رغبتی شرکت کنندگان در این نمایشگاه می شود.

به گزارش تین نیوز، رحمت الله پوربابایی در توضیح تغییراتی که پیش از این در مورد زمان برگزاری نمایشگاه مذکور صورت گرفته است، افزود: تاریخ برگزاری نمایشگاه، ابتدا اسفند ماه 1401 تعیین شد که پیرو درخواست رسمی شرکت راه آهن و با هماهنگی روابط عمومی راه آهن و مجری نمایشگاه و انجمن های صنفی درگیر، به زمان مقرر فعلی یعنی دهه اول خرداد موکول شد.

وی عنوان کرد: بنابراین تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه با پیشنهاد راه آهن و طی سه نامه به تاریخ 17 آذر 1400، 29 دی ماه 1400  و 10 بهمن ماه 1400 بوده و انجمن ها نیز شرکت ها را برای تعامل در این زمینه مجاب کردند.

پوربابایی خاطرنشان کرد: اگرچه همین تغییر زمان نیز موجب شد بسیاری از شرکت ها از حضور در آن انصراف دهند و به همین دلیل معتقدم تغییرات پی در پی در زمان برگزاری نمایشگاه موجب دلسردی و بی رغبتی شرکت ها خواهد شد چرا که همه آنها برای حضور در این نمایشگاه برنامه ریزی کرده و آماده برگزاری این رویداد هستند.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی تاکید کرد: بر این اساس تغییر زمان برگزاری نمایشگاه آن هم کمتر از دو هفته به برگزاری اصلا به صلاح نخواهد بود.

او گفت: ما راه آهن‌ را به عنوان متولی صنعت می شناسیم و تقاضا داریم چنانچه برنامه خاصی برای نمایشگاه دارند برای سال بعد برنامه ریزی نمایند.

او افزود: برگزاری نمایشگاه بدون حضور شرکت های تولیدی، خدماتی و حمل ونقلی مفهومی ندارد و لازم است شرکت ها استراتژی راه آهن را برای نمایشگاه بعدی بدانند.

علی محتشم امیری مسئول برگزاری نمایشگاه نیز گفت: متراژ فضای مورد استفاده برای نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع تجهیزات و خدمات وابسته حدودا 7 هزار متر مربع مفید است که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در حوزه شرکت های دانش بنیان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه بیش از 90 شرکت داخلی و 4 شرکت خارجی و 19 شرکت دانش بنیان حضور دارند. شرکت‌ های ثبت‌نام کننده در مجموع 7 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص می‌دهند که از این مقدار، 1167 متر مربع سهم شرکت های دانش بنیان می باشد.

محتشم امیری با تاکید بر این که زمان برگزاری این نمایشگاه یک بار بنا به درخواست ها از اسفند ماه سال گذشته به زمان فعلی یعنی 3 تا 6 خرداد موکول شد، بیان کرد: تعویق زمان برگزاری نمایشگاه در کل مشکلی ایجاد نمی کند اما اکنون زمان مناسبی برای انجام کار نیست چرا که با توجه به زمان کمتر از یک هفته ای باقی مانده تا زمان مقرر،  نمایشگاه وارد پروسه اجرا شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

او عنوان کرد: تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه در این شرایط هم به شرکت های حاضر که هزینه ها را پرداخت  و قراردادهای ساخت غرفه را منعقد کرده و هم برای ما که تبلیغات و اطلاع رسانی و هزینه های جاری نمایشگاه را هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی انجام داده ایم، خسارت هنگفتی وارد خواهد ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس همیشگی 2 1

    متن این پست خیلی خیلی جالبه!
    تقریبا یک در میان، یا تجلیل از نقش راه اهن است یا تهدید مخملی راه آهن!!

    جنابان نظری و بابایی و امثالهم تمام تلاششان را برای برگزاری نمایشگاه صرفا برای به کرسی نشاندن حرفشان و مخالفت با نظر راه آهن کرده اند و در این میان از گروگان گرفتن شرکتهای ریلی خصوصی داخلی و خارجی هم ابایی ندارند.

    کل رویکرد داره خیلی شبیه حرکت اعتصابی خودجوشی!! میشه که مسئولین قطار فدک در پایان سال قبل مرتکب شدند و در ادامه جایگاه واقعی خودشان را دریافتند

    نمایشگاه بدون راه اهن بی معناست و عدم حضور راه اهن (که به نظرم با توجه به روند تمام وقایع و ماجرا کاملا منطقی است) تتمه آبرویی برای مجموعه معلوم الحالی از بخش خصوصی ریلی باقی نمی گذارد