| کد خبر: 242964 |

◄ محور بجنورد-آشخانه چه زمانی بازگشایی می شود؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی آخرین برآورد زمانی برای بازگشایی محور آشخانه-بجنورد و حل مشکلات محور بجنورد-آشخانه را اعلام کرد.

تین نیوز

یکم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۹ رمضان بود که باند شمالی محور آشخانه-بجنورد با اعلام اداره کل راهداری مسدود شد.

به گزارش تین نیوز، پایدار کردن فرونشست مسیر به علت نشست های اتفاق افتاده طی چند ماه گذشته، علتی بود که به خاطر آن محور بجنورد-آشخانه و بالعکس در برنامه ترمیم قرار گرفت.

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خصوص این اقدام، اظهار کرد: پایدار سازی و ایمن سازی این محور پیش از تعطیلات نوروز آغاز شد اما با توجه به اینکه نوع خاک منطقه سبب ریزش تونل ها و چاه های حفر شده به تعداد 7 مورد شده بود، نظر پیمانکار و نتیجه بررسی های مجدد این بود که محور مذکور باید به روش ترانشه باز، ترمیم و بهسازی شود.

شهامت افزود: هم اکنون باند جنوبی محور آشخانه به بجنورد در دست ترمیم است و تردد مسافران از مسیر جایگزین آن یعنی جاده قدیم آشخانه-بجنورد (جاده بدرانلو) انجام می شود.

وی گفت: با توجه به بارش رحمت الهی طی چند روز گذشته و تاخیر ۳ روزه در اجرای عملیات، پیش بینی ما این است که حداکثر تا ۲ هفته دیگر، عملیات در محور آشخانه-بجنورد به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد خودروها در مسیر بجنورد-آشخانه از باند شمالی در حال انجام است، اعلام کرد: پس از اتمام عملیات در باند جنوبی، عملیات ترمیم فرونشست در باند شمالی آغاز و مسیر جایگزین برای آن در نظر گرفته می شود.

شهامت ادامه داد: هم اکنون مشاور در حال بررسی عملیات در باند شمالی است و به علت سبک تر بودن کار در این محور، حدود ۳ هفته نیز محور بجنورد به آشخانه از باند شمالی محور اصلی مسدود خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات باند جنوبی و برقراری ترافیک در مسیر آشخانه-بجنورد، باند شمالی مسدود شده و بار آن یا به محور جنوبی منتقل می شود یا به جاده قدیم انتقال می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: البته از آنجایی که پیش از آغاز عملیات باند شمالی، محور آشخانه-بجنورد (باند جنوبی) ترمیم می شود، تمام مشکلات آن برطرف شده و پتانسیل تحمل بار ترفیکی به صورت ۲ طرفه را نیز خواهد داشت، لذا احتمالا بار ترافیکی محور بجنورد-آشخانه (باند شمالی) به این محور منتقل شده و عملا به مدت حداکثر ۳ هفته این محور ۲ طرفه باشد تا عملیات به اتمام برسد.

شهامت با بیان اینکه جاده قدیم بجنورد نیز طی ۲ سال گذشته بهسازی شده و فرونشست ها آن برطرف شد، اظهار کرد: کماکان جاده قدیم بجنورد نیز توانایی تحمل بار ترافیکی خودروهای عبوری را خواهد داشت.

وی به علائم و تابلوهای جاده قدیم بجنورد نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه سال گذشته حدود ۶۰ مورد سرقت تابلو و علائم ترافیکی داشتیم که ۴۰ مورد از آن ها با همکاری پلیس و مقام قضایی کشف شد؛ با این وجود اعتبارات ما پاسخگوی جایگزینی فوری تابلوها نیست.

وی تاکید کرد: با این وجود علائم و تابلوهای محل های ضروری، نصب شده و خط کشی ها نیز تجدید شده است. پلیس راه نیز ۹۰ درصد توان گشت های خود را در جاده قدیم مستقر کرده تا از از حوادث جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه تا پایان عملیات بهسازی و ترمیم محور بجنورد-آشخانه و بالعکس، مردم با تراکم تردد روبه رو خواهند بود، گفت: از مردم تقاضا داریم ضمن همراهی با نیروهای پلیس و راهداری، سفرهای خود را به زمان های اوج تردد موکول نکنند تا با ترافیک روبه رو نشده و آن را افزایش ندهند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه ترافیک در ایام خاص و تعطیلات و احتمال ایجاد ترافیک آزاردهنده در محور جاده قدیم در برخی ساعات اوج سفر، با رعایت سرعت مجاز و فاصله طولی و حتی الامکان تغییر زمان سفر به ساعت غیر اوج، خدمتگزاران خود در پلیس راه و راهداری را در گذر از شرایط ترافیکی اجتناب ناپذیر، یاری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.