| کد خبر: 242954 |

◄ خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین/ تهران به ۵ هزار اتوبوس نیاز دارد

شهردار تهران گفت: مترو تهران به ۳ سال زمان برای بهبود شرایط موجود احتیاج دارد و در همین راستا قرارداد خرید ۶۳۰ واگن با چین امضا و همچنین تهیه ۴۲۰ واگن داخلی دنبال می‌شود.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: مترو تهران به ۳ سال زمان برای بهبود شرایط موجود احتیاج دارد و در همین راستا قرارداد خرید ۶۳۰ واگن با چین امضا و همچنین تهیه ۴۲۰ واگن داخلی دنبال می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه بازدید از مرکز سامانه مدیریت شهری سازمان بازرسی شهرداری تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به تماس‌های مردمی پاسخ داده شده توسط وی، گفت: امروز در این مرکز به سه تماس تلفنی پاسخ دادم که ۲ مورد آن ناظر بر ساخت و ساز و یک مورد درباره برداشته شدن جدول و گذاشتن نرده به جای آن بود.

 وی در پاسخ به سوالی درباره تجهیز ناوگان عمومی مترو بیان کرد: در ۷ خط متروی تهران هزار و ۵۰۰ واگن تردد دارد و البته با کمبود هزار واگن نیز مواجهه هستیم و از سوی دیگر بسیاری از واگن‌ها نیازمند بازسازی هستند.

زاکانی ادامه داد: البته در سال‌های گذشته انبارهای ما تأمین نشده بودند و در بخشی ظرفیت اقلام ما صفر بود که به دنبال تجهیز آنها هستیم.

شهردار تهران با اشاره به قراردادهای خرید واگن‌های مترو بیان کرد: مترو تهران به ۳ سال زمان احتیاج دارد و قرارداد خرید ۶۳۰ واگن با چین و ۴۲۰ واگن داخلی دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت هلال احمر و اورژانس در مترو تهران استفاده شده است یا خیر گفت: هلال احمر و اورژانس نمی‌توانند اقداماتی ناظر و حمل و نقل انجام دهند اما در مواقع اورژانسی از کمک آنها بهره‌مند خواهیم شد.

زاکانی درباره توسعه اتوبوسرانی تهران بیان کرد: تهران با کمبود ۵ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است اما در سال جاری ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.