| کد خبر: 242922 |

◄ ۳۵ درصد سبد هزینه خانوارها متعلق به مسکن است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه این وزارتخانه سهم بالایی در معیشت دارد گفت:سهم مسکن در سبد هزینه خانوارها ۳۵ درصد است.

تین نیوز

 محمد آئینی روز چهارشنبه درآیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد، سهم حمل و نقل در سبد هزینه خانوارها در کل کشور را ۱۱ درصد و در شهرهای بزرگ افزون بر ۵۰ درصد بیان کرد و افزود: نبود مسکن یکی از مهمترین موانع ازدواج است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به  ثبت نام  ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی در استان یزد اظهار کرد: استان یزد جزو سه استان اول کشور در زمینه اقدام ملی مسکن است ولی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بناها وضعیت خوبی ندارد.

۸۰ درصد بافت تاریخی یزد نیاز به مقاوم سازی دارد

آئینی در ادامه اظهار کرد: بافت حاشیه ای و تاریخی در استان یزد سهم زیادی در  زمینه بازآفرینی شهری دارد که به آن پرداخته نشده و آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ نشان می دهد که نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد یعنی ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از بافت تاریخی  استان یزد نیاز به مقاوم سازی دارد افزود: پهنه استان در برابر زلزله مقاوم نیست که باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای مقاوم سازی و بهسازی بافت یکهزار هکتاری  استان یزد نیاز به اعتبار و بودجه است که این موضوع در شورای پول و اعتبار پیگیری می شود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان یزد هم گفت: طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن بدون همکاری دستگاه های خدمات رسان امکانپذیر نبود و با همکاری همه توانستیم نخستین واحدهای اقدام ملی مسکن در استان را به بهره برداری برسانیم.

رضا یادگاری با بیان اینکه ۱۰۲ درصد تامین زمین در استان برای طرح های مسکن انجام شد از نیروی انتظامی خواست با متصرفان زمین برخورد کند.

در این مراسم از تلاش های رضا یادگاری مدیرکل سابق اداره کل راه و شهرسازی استان یزد قدردانی و  احسان خواجه رضایی بعنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

خواجه رضایی پیش از این معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.