| کد خبر: 242898 |

◄ جاماندگان یارانه‌ها چه باید بکنند؟

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی بسته حمایتی طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، تحول اصلاحی استفاده همزمان از منافع اصلاح قیمت و حفظ قدرت خرید مردم است، گفت: سایر اقلام مشمول ارز ترجیحی نیز به تدریج طی روزها و ماه‌های آینده از دامنه شمول این نوع ارز خارج خواهند شد.

تین نیوز

علیرضا عربها درباره موضوع هوشمندسازی یارانه نان سنتی که برعهده وزارت اقتصاد است، اظهار کرد: با این فرآیند نخست از نانوایی‌ها قاچاق آرد صورت نمی‌گیرد و دوم اینکه به ازای نان‌هایی که پخته و به مردم تحویل می‌شود، یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی گفت: در طرح هوشمندسازی یارانه نان سنتی، افزایشی در نرخ نان نخواهیم داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: در گذشته، آرد رایانه‌ای به نانوا داده می‌شد که بخشی از آن تبدیل به نان می‌شد و ممکن بود بخش قابل توجهی از آن، به دلیل انگیزه فراوان ناشی از اختلاف سرسام آور قیمت بازار آزاد، تبدیل به آرد قاچاق شده و یا از شبکه خارج و به مصرف تولید بیسکوییت و شیرینی برسد.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این طرح تحول اصلاحی استفاده همزمان از منافع اصلاح قیمت و حفظ قدرت خرید مردم است، تصریح کرد: سایر اقلام مشمول ارز ترجیحی نیز به تدریج طی روزها و ماه‌های آینده از دامنه شمول این نوع ارز خارج خواهند شد.

عربها گفت: در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک بندی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۹ دهک تقسیم شده که بر این اساس به مشمولین دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۴ میلیون ریال و به دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۳ میلیون ریال به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس فهرست اعلام شده، مشمولین دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۳ میلیون خانوار ایرانی هستند که ۷۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هر گونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به آدرسhemayat.mcls.gov.ir مراجعه و یا با مرکز پاسخگویی تلفنی آن وزارتخانه به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ تماس حاصل کند.

وی گفت: ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفین دوره قبل نیز به زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

عربها تأکید کرد: با تصمیمات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور محترم متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم و یا از ثبت نام یارانه جامانده‌اند بعد از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولین یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

وی همچنین گفت: برحسب اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، اقساط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کمک معیشت نقدی و کرونا از سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان یادآور شد: با واریز این دو مرحله از یارانه جدید، یارانه‌هایی که در دهم و بیستم هرماه به حساب سرپرستان واریز می‌شد از این تاریخ پرداخت نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.