| کد خبر: 242888 |

حریم خط آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران برداشته شود

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برداشته شدن حریم خط آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران تأکید کرد.

تین نیوز

حبیب کاشانی در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک هفته سلامت در تذکری گفت: مشکلی برای شهروندان منطقه ۱۷ و ۱۸ وجود دارد. علیرغم اینکه بیش از سه دهه است که شهروندان این دو منطقه رنج تردد قطارها به سمت تبریز و اهواز را در شب و روز تحمل کرده اند و نهایتا با همت مسئولان راه آهن این خط به زیر زمین منتقل شد؛ اما هنوز حریم این خط راه آهن پابرجاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: مردمی که بیش از سه دهه درگیر این مشکل بودند در محله ای که اکثر آن بافت فرسوده و پلاک های ریزدانه است زندگی می کنند. ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک وجود دارد.

کاشانی ادامه داد: منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران است و برای این مشکل شهرداری اقدامات خوبی انجام داده اما باید بدانیم مردم برای وجود حریم راه آهن همچنان مستأصل هستند لذا از رئیس جمهور و هیئت دولت درخواست می کنم هر چه زودتر در خصوص این موضوع تصمیم گیری کنند.

وی تأکید کرد: حال که این خط آهن به زیر زمین منتقل شده وجود حریم خط آهن معنا ندارد. لذا بهتر است هر چه زودتر در این خصوص تصمیم گیری شود.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز پس از این تذکر کاشانی گفت: شایسته نیست حاکمیت در موضوعات غیرقابل توجیه گیر کنند. در حال حاضر راه آهن به زیر زمین منتقل شده و معنی ندارد این حریم وجود داشته باشد. لذا بهتر است کمیسیون تخصصی موضوع جلسه مشترکی را برگزار کند و این مسئله را به صورت جدی دنبال کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.