| کد خبر: 242850 |

◄ ۱۰۰ کیلومتر راه در خراسان جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ کیلومتر راه در این استان یکی از هدفگذاری‌های سال ۱۴۰۱ است که ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

وحید داعی افزود: احداث ۱۸ کیلومتر باند دوم از پروژه‌های پیش‌بینی شده برای افتتاح در سال جاری است که در محورهای بیرجند به زاهدان و طبس به یزد اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: ۱۲ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند - زاهدان که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اعتبار مورد نیاز ۹۶ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: برای احداث ۶ کیلومتر باند دوم در محور طبس - یزد نیز ۴۸ میلیارد تومان نیاز است که ۴۰ درصد باقیمانده پروژه به اتمام و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی باند دوم قطعه ۲ بیرجند - قاین گفت: بهسازی راه اصلی فیض آباد - بجستان - فردوس - دیهوک، گناباد - فردوس و تربت حیدریه - بیرجند به طول ۶ کیلومتر در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود با صرف ۷۲ میلیارد تومان اعتبار امسال زیر بار ترافیک برود.

داعی از پیشرفت ۷۰ درصد بهسازی راه اصلی سربیشه - درح - میل ۷۸ خبر داد و افزود: ۱۲ کیلومتر از این مسیر به سمت مرز مشترک با افغانستان با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه احداث باند دوم قاین - کالشور، باند دوم سه‌راهی راهداران - بیرجند و احداث باند دوم زابل - نهبندان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود ۳۰ کیلومتر در این پروژه با اعتبار حدود ۲۳۰ میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر بهسازی راه اصلی دیهوک - کرمان نیز امسال به اتمام می‌رسد گفت: این پروژه اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند ۸۸ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: احداث راه اصلی قاین - حاجی‌آباد، باند دوم قطعه ۲ فردوس - دیهوک، تکمیل باند دوم ساراین - دوست‌آباد و احداث و توسعه راه اصلی ورودی‌های طبس از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۱۴۰۱ است.

داعی طول راه‌های استان خراسان جنوبی را ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این میزان ۷۵۱ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.