| کد خبر: 242845 |

◄ تردد کامیون هایی که سوخت فسیلی دارند، آسان نیست

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: ممکن است کشورهای خارجی برای ورود کامیون هایی که سوخت آن‌ها برقی نیست، سخت گیری کنند.

تین نیوز

جواد هدایتی گفت: بسیاری از کشور‌های اروپایی به دنبال استاندارد‌های زیست محیطی هستند که یکی از این استاندار‌ها، بحث کاهش آلایندگی توسط ناوگان حمل و نقلی است. هم اکنون مشکلات بسیاری در مورد مسائل زیست محیطی و تغییر اقلیم مطرح شده و طبق توافق‌هایی که در حوزه کنوانسیون‌های تجاری صورت گرفته، ایران باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بسیاری از کشور‌های اروپایی به شدت به دنبال برقی کردن کامیون‌های خود و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و کاهش سوخت‌های فسیلی هستند. استفاده از کامیون‌های جدید و روز دنیا باعث می‌شود که میزان آلایندگی‌ها کاهش یابد؛ بنابراین برای ورود کامیون‌هایی که از این لحاظ نتوانند خود را هماهنگ کنند، سخت گیری‌ بسیار زیادی می‌شود.

طبق اعلام سازمان راهداری، از ۲ هزار دستگاه کامیون ترخیصی که دولت از پارسال اقدامات لازم برای واردات آن‌ها را انجام داده، تاکنون حدود یک هزار دستگاه شماره گذاری شده و همچنین سه هزار دستگاه کامیون فرسوده برای اسقاط، معرفی نامه دریافت کرده‌اند که ۲ هزار دستگاه را ناجا تأیید کرده است.

طبق مصوبه مجلس، در سال ۱۴۰۱ مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو صادر شده که از این تعداد، ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.