| کد خبر: 242825 |

◄ شرکت هواپیمایی فلای دبی ۲۲۹ میلیون دلار سود کرد

شرکت هواپیمایی فلای دبی (flydubai) در سه ماهه اول سال جاری ۲.۳۵ میلیون مسافر را جابه‌جا کرد که این رقم، ۱۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است زیرا صنعت مسافرت همچنان به بهبودی از تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا ادامه می‌دهد.

تین نیوز

غیث الغیث، مدیر اجرایی فلای دبی روز یکشنبه گفت: ما با سرمایه‌گذاری بر نتایج فوق‌العاده‌ای که برای سال ۲۰۲۱ گزارش کردیم، به رشد خود در سال ۲۰۲۲ ادامه دادیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: ما شاهد بودیم که تعداد مسافران حمل شده در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با دو سال گذشته بیش از دو برابر شده است زیرا در طول اکسپو دبی ۲۰۲۰ از جهان استقبال کردیم.

فلای دبی در سه ماه منتهی به پایان مارس ۱۹هزار پرواز انجام داد زیرا دولت‌ها محدودیت‌های رفت و آمد را کاهش دادند و صنعت سفر بهبود یافت. تقاضا برای ترافیک متصل نیز در این دوره افزایش یافت، به‌طوری‌که ۴۳ درصد از مسافران در مقایسه با ۲۸ درصد در مدت مشابه سال گذشته به شبکه شرکت حامل متصل شدند. سفرهای بیزینس کلاس نیز در سه ماهه اول رشد داشته است.

فلای دبی در سال جاری چهار فروند هواپیمای جدید تحویل گرفته است و ناوگان بوئینگ ۷۳۷ خود را به ۶۳ هواپیما افزایش داده تا شبکه مسیرهای خود را گسترش دهد. انتظار می‌رود این شرکت هواپیمایی ۱۸ هواپیمای دیگر را طی چند ماه آینده تحویل بگیرد.

این شرکت در سال ۲۰۲۱ به سود خود رسید زیرا تعداد مسافران به دلیل کاهش محدودیت‌های سفر و بهبود شرایط اقتصادی در سراسر جهان افزایش یافت.

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۲۱، ۸۴۱ میلیون درهم (۲۲۹ میلیون دلار) سود داشت، در حالی که در سال ۲۰۲۰، زمانی که صنعت مسافرت به شدت تحت تاثیر بیماری همه‌گیر قرار گرفت، ضرر ۷۱۲.۶ میلیون درهم داشت. درآمد سال گذشته ۸۶ درصد بیشتر شد و به ۵.۳ میلیارد درهم رسید زیرا تعداد مسافران ۷۶ درصد افزایش یافت و به ۵.۶ میلیون افزایش یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.