| کد خبر: 242818 |

◄ قرار داد ۲ هزار میلیاردی برای بازسازی ۷۰۰ واگن

شهردار تهران گفت: تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.

تین نیوز

شهردار تهران گفت: تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) در اولین نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به واگن‌های مترو گفت: قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی ۷۰۰ واگن در حال انعقاد است و برای تأمین این واگن‌ها تمهیدات لازم را انجام داده ایم و قرارداد ۸۰۰ میلیاردی را بانک شهر انجام دادیم و کاری را با کارگزاری شهرداری انجام داده ایم و بر همین اساس چرخ‌های مترو اکنون از مترو ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: دولت مکلف بود که سهم خود را پرداخت کند و از طریق تهاتر برخی منابع خارج شدند و برای تعدادی واگن ملی وارد عمل شدیم و قرار بر این است که دولت مبلغی را پرداخت کند.

زاکانی گفت: زمانی که وارد شهرداری شدم ۲ هزار و ۲۲۵ اتوبوس به شهرداری تحویل داده شد اما تعدادی از آنها مشکل داشت و بر همین اساس طی قرارداد با ایران‌خودرو ۱۲۵ دستگاه اتوبوس وارد تهران شدند و اما این عدد کفایت لازم را برای حمل و نقل تهران ندارد و قرار است ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را امسال وارد تهران کنیم.

زاکانی گفت: ۲ هزار دستگاه را وزارت کشور قرارداد بسته است که ۹۰۰ دستگاه متعلق به تهران است و هزار دستگاه بازسازی خواهد شد و بخشی را قرار است وارد کنیم.

شهردار تهران درباره نوسازی تاکسی‌ها گفت: تعداد زیادی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند و به شدت دنبال بازسازی این خودروها هستیم.

زاکانی گفت: پیشنهاد شناور شدن ساعت حضور کارکنان را مطرح کردیم و بر همین اساس از ماه آینده شهرداری تهران ۳ شیفته می‌شود.

وی درباره دستگیری دو تن از شهرداران تهران در مدیریت شهری سابق و آخرین وضعیت پرونده آنها گفت: مفاسد در حال بررسی است.

شهردار تهران در خصوص اصلاح روند صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در سال ۱۳۷۱ تصویب شد که پروانه‌های ساختمانی یک هفته‌ای صادر شود اما اکنون برای انجام این کار ۱۲۰ مرحله وجود دارد و همین فرایند در مدت یک هفته زمانی ممکن می‌شود که تمامی دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: به دنبال روان سازی امکانات شهرداری هستیم تا بر اساس آن خدمات خود را تسریع کنیم و وعده داده ایم که تا پایان خرداد ماه زمان صدور پروانه به ۲ ماه برسد همزمان با انجام این کار می‌خواهیم کار را تسریع ببخشیم تا گلوگاه‌های موجود را کم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.