| کد خبر: 242808 |

◄ تصویب ۵۸۰ میلیارد تومان برای راه آهن خرم آباد

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ۵۸۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای تکمیل طرح راه آهن دورود - خرم آباد به طول ۱۲۰ کیلومتر لحاظ شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: راه آهن دورود - خرم آباد یکی از پروژه های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی لرستان است که قرارداد ساخت آن سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، وحید کرم الهی ادامه داد: در ابتدای شروع بکار طرح منابع مالی از محل فروش صنایع فولاد مشخص و تامین شده بود و کارگاه های متعدد و فعال ایجاد شد به نحوی که در برهه ای از زمان هزار نفر در این طرح کار می کردند اما به تدریج با مشکلات مالی برخورد کرد و به مرور به تعطیلی کامل رسید.

وی با بیان اینکه این طرح ریلی هم اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: درسفر ۱۹ آذرپارسال رییس جمهور و هیات دولت به لرستان تصمیمات خوبی گرفته شد، اکنون برنامه زمان بندی سه تا چهار ساله تهیه، به وزارت راه و شهرسازی اعلام و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

کرم الهی با اشاره به اینکه اقدامات فنی از سرگیری طرح در دست اجرا است افزود: به زودی با توافق بین قرارگاه و سازمان برنامه و بودجه مشکلات مالی طرح برطرف خواهد شد و در طرحی موسوم به شهید سلیمانی ۵۸۰ میلیارد تومان آن ابلاغ می شود.

از سرگیری عملیات اجرایی طرح راه آهن تا خرداد

تحقق وعده ۹ ساله با پیگیری ۶ ماهه/ طرح راه آهن لرستان در ایستگاه احیا

استاندار لرستان نیز در این خصوص گفت: طرح احداث راه آهن که با پیشرفت فیزیکی ۳۹ درصدی به صورت راکد درآمده بود بدنبال پیگیری های مصوبات سفر رییس جمهور به استان از ماه آینده آغاز می‌شود.

فرهاد زیویار با اشاره به بازدید از راه آهن خرم آباد - دورود - بروجرد بیان کرد: این طرح از پروژه های مصوب سفر ۱۹ آذر رییس جمهور به لرستان است و نسبت به دیگر مصوبات سفر در استان متفاوت است.

وی اظهار داشت: براین اساس این طرح در قالب پروژه ای سه ساله در نظر گرفته شد، مجری طرح را آماده کرد و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت همچنین ارقام قرارداد پروژه نیز مربوط به اوایل دهه ۹۰ بین کارفرما و مجری باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: این ارقام باید در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می گرفت که این فرایندهای طولانی قبل از سال جدید سپری شد و سازمان برنامه و بودجه اشکالاتی گرفت که در اختیار شرکت زیرساخت قرار گرفته و اصلاحات انجام شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه این طرح از جمله پروژه‌های بزرگ کشور به شمار می رود اظهار داشت: این طرح از ماه آینده آغاز خواهد شد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری کاری نو و دانش بنیان است که در امر اشتغالزایی نیز تاثیر فراوانی دارد و البته  تلاش می شود در دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.