| کد خبر: 242785 |

استاندار آذربایجان غربی:

◄ مغفول ماندن ظرفیت های حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: از حمل و نقل ریلی استان به خوبی برای صادرات بهره گیری نشده است.

تین نیوز

محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در گفتگوی خبری با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی استان به کارگیری زیرساخت‌های حمل و نقلی عمومی در اقتصاد استان است، افزود: متأسفانه از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی خیلی بهره برداری انجام نمی‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی ما که با حمایت نمایندگان در حال انجام است و با سفر رئیس جمهور به استان امیدواریم در بازه زمانی مشخص هم در بحث ریلی تکمیل زیرساخت‌ها را داشته باشیم و هم انبارها، باراندازها و لجستیک مورد نیاز برای فعال سازی راه آهن را ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه از نظر ریلی به بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس و سرخس و کشورهای آسیای میانه دسترسی داریم افزود: به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه اقتصادی نتوانسته‌ایم از این امکان بسیار خوب استفاده کنیم. یکی از دلایلی که امروز تورم بالا را در استان داریم به خاطر دوری استان از بنادر و مرکز کشور است. امیدواریم با انجام این کار اساسی و زیرساختی شاهد کاهش تورم و کاهش هزینه‌های تمام شده کالای وارد شده به استان باشیم.

معتمدیان مزیت‌های مرزی استان را نیز در ادامه مورد اشاره قرار داد و گفت: مرز مشترک با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان، بهره مندی از پنج پایانه صادراتی و ۹ گمرک نشان از اهمیت استان در مباحث تجارت بین الملل دارد. آذربایجان غربی در مسیر دو کریدور مهم قرار دارد که طبیعتاً دسترسی جمهوری اسلامی به ترکیه و اروپا از طریق زمینی و ریلی از استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.