| کد خبر: 242730 |

◄ بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما باید افزایش یابد

قطعا افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما هم به مردم فرصت بهتری برای برنامه ریزی سفر می دهد و هم تاثیر مثبتی برصنعت گردشگری کشور خواهد گذاشت.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما هم به مردم فرصت بهتری برای برنامه ریزی سفر می دهد و هم تاثیر مثبتی برصنعت گردشگری کشور خواهد گذاشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالجلال ایری با اشاره به ضرورت افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما، تاکید کرد: زمان بندی قطعا یکی از مولفه های مهم برای ارتقای کیفیت سفر به شمار می رود. افزایش زمان بندی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما نیز از جمله مواردی است که می تواند منجر به افزایش جذب گردشگر شود. اما سوال اصلی این است که چرا این موضوع اتفاق نیفتاده و شاهد پیش فروش بلیت ها برای یک بازه کوتاه مدت هستیم؟

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه یک علت آن به محدودیت هایی که در حوزه زیرساختی وجود دارد، باز می گردد. اما عامل دیگر بحث قیمت ها می باشد. از آنجا که بعضا قیمت ها در طول شش ماه یا یکسال تغییر می کند، شرکت ها حاضر نیستند که بلیت های خود را برای یک بازه بلند مدت پیش فروش کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع باید ریشه ای حل شود و نگاه ما باید به این حوزه جامع باشد. اما بنده معتقدم اگر در یک برنامه جامع یک ساله به حوزه حمل و نقل پرداخته شود، مشکل حل خواهد شد. باید از لحاظ قانونی این شرایط فراهم گردد که اگر شرکت ها بلیت خود را برای یک بازه بلند مدت پیش فروش کردند و قیمت ها به یکباره افزایش یافت، ساز وکار جبران هزینه شرکت ها پیش بینی شده باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه چنین امکانی هنوز در حوزه حمل و نقل فراهم نشده است، اما از نگاه بنده بهترین اتفاق برای حوزه حمل و نقل نیز این مورد می باشد. بازه پیش فروش بلیت ها باید افزایش یابد. حداقل باید این امکان فراهم شود که مردم برای بازه ۴ تا ۶ ماه آینده بتوانند بلیت خود را پیش خرید کنند. بدین ترتیب مردم می توانند برای سفرهای خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند که قطعا برای حوزه گردشگری نیز تاثری بهتری برجای خواهد گذاشت. کمیسیون عمران نیز می تواند در این حوزه ورود داشته باشد اما گزینه بهتر این است که دولت در این زمینه لایحه ای به مجلس ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.