| کد خبر: 242725 |

◄ قیمت گازوئیل در آمریکا همچنان در حال افزایش است

شبکه تلویزیونی آر تی: کامیون داران و کشاورزان آمریکایی، رئیس جمهور این کشور را مسئول افزایش قیمت سوخت می‌دانند.

تین نیوز

قیمت گازوئیل در آمریکا همچنان در حال افزایش است و در واقع به بالاترین میزان خود در طول تاریخ این کشور رسیده است، آن هم در شرایطی که آمریکا در توزیع سوخت به دلیل درگیری ادامه دار در اوکراین دچار مشکل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، میانگین قیمت هر گالن گازوئیل به ۶ دلار نزدیک شده است، در حالی که در ماه فوریه، کمتر از ۴ دلار بود. این سوخت برای اقتصاد آمریکا، حیاتی است، چون سوخت مورد استفاده در کامیون ها، لوکوموتیو‌ها و کشتی‌ها است که بخش عمده‌ای از کالا‌ها را به فروشگاه‌ها می‌رسانند.

در شرایطی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روسیه را مقصر این تورم می‌داند، یک راننده کامیون آمریکایی به شبکه «آر تی» گفت پذیرفتن این روایت کار سختی است.

ران کولمن، راننده کامیون آمریکایی گفت: «آن‌ها مشکلات اقتصادی را گردن کشور‌های دیگر مثل روسیه می‌اندازند. به نظر من، دلیل اصلی این افزایش قیمت ها، دولت آمریکا است. به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند اجازه بدهند قیمت‌ها تا هر جایی که می‌شود، افزایش پیدا کند. این افزایش قیمت بر کسب و کار تمامی رانندگان، از جمله من، تاثیر خواهد گذاشت. مشکل صنعت کامیون داری آمریکا این شده که مبالغ دریافتی، هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد. به همین دلیل دیگر سودی در کار نیست؛ بنابراین می‌بینیم که رانندگانی که به صورت مستقل کار می‌کنند و پولی برایشان باقی نمی‌ماند، می‌گویند کامیون خود را در گوشه‌ای پارک خواهند کرد تا این مسئله حل و فصل شود.»

مجری در ادامه گفت: «ما تاثیر افزایش قیمت گازوئیل بر صنعت کشاورزی آمریکا را در گفتگو با آن و دن مانسیرو، مالکان "مزارع مانسیرو" در کالیفرنیا بررسی کردیم.»

دن مانسیرو، کشاورز آمریکایی گفت: «وقتی قیمت سوخت تا این اندازه گران شده است، همه مجبورند بابت هر کالا یا خدماتی پول بیشتری پرداخت کنند. مواد خوراکی، لباس، مهم نیست چه کالایی باشد. قیمت همه چیز بالا رفته است.»

مجری پرسید: «آن، شما چه واکنشی در سطح محلی در کالیفرنیا یا در سطح فدرال از سوی دولت مشاهده کرده اید؟ و شما انتظار دارید چه واکنشی به این مسئله نشان داده شود؟»

آن مانسیرو، کشاورز آمریکایی گفت: «من که هیچ واکنشی نمی‌بینم. مشخص است که آن‌ها از شرایط مطلع هستند، چون می‌گویند که درک می‌کنند تورم وجود دارد. شرایط طوری شده است که به نظر می‌رسد به عمد این کار را انجام می‌دهند، چون اصلاً خم به ابرو نمی‌آورند که کل کشور به شدت به دلیل این موضوع در رنج و عذاب به سر می‌برد و اقتصاد به دغدغه شماره یک همگان تبدیل شده است.»

مجری در ادامه پرسید: «دن، جو بایدن معتقد است که به اصطلاح "افزایش قیمت به دلیل اقدامات پوتین" به طور کامل باعث ایجاد شرایط فعلی و افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های زندگی است. نظر شما درباره این اظهارات او چیست؟»

دن مانسیرو، کشاورز آمریکایی گفت: «(این گفته) مضحک است و همه این را می‌دانند. آن‌ها در همان ابتدای ورود به کاخ سفید، صنعت نفت ما را تعطیل کردند. حالا هم می‌گویند این افزایش قیمت ها، تقصیر ما نیست. چرا، اتفاقاً تقصیر شماست! شما به تمامی آمریکایی‌ها لطمه وارد می‌کنید و همه در آمریکا این را می‌دانند.»

آن مانسیرو، کشاورز آمریکایی گفت: «همان روزی که جو بایدن به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، قیمت بنزین در کالیفرنیا، ۱ دلار افزایش پیدا کرد. همه می‌دانند دلیل این افزایش قیمت‌ها چیست.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.