| کد خبر: 242713 |

◄ چرا جاده قدیم تهران قم فراموش شده است؟

متاسفانه هنوز در مرکز کشور و محور منتهی به پایتخت، ناوگان بار کشور در جاده دو طرفه و قدیم تهران قم تردد می کند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: متاسفانه هنوز در مرکز کشور و محور منتهی به پایتخت، ناوگان بار کشور در جاده دو طرفه و قدیم تهران قم تردد می کند.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی افزود: این در حالی است که بر اساس آنچه به خاطر دارم تبدیل این محور به بزرگراه از سال 84 در دستور کار وزارت راه قرار گرفته بود.

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: از 130 کیلومتر این محور حدود 70 کیلومتر آن هنوز به صورت دو طرفه استفاده می شود.

این راننده کامیوندار اظهار کرد: هم و غم دولت ها از چندین دهه قبل، اتمام هرچه زودتر آزاد راه تهران شمال بوده ولی این جاده اقتصادی کشور که ناوگان باری از 12 استان به اجبار از آن استفاده می کنند، فراموش شده است!  

بیشتر بخوانید:

اتحادی با تاکید بر این که حوادث رانندگی محور قدیم تهران قم خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند، گفت: در اکثر این حوادث، رانندگان حرفه ای جان باخته و خانواده ها بی سرپرست می شوند و  اگر شانس آورده و این اتفاق رخ ندهد ناوگان و کالا و بار کامیون ها دچار خسارت  شده و از بین می روند.

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها خاطر نشان کرد: محور قدیم تهران قم صعب العبور نیست، آزاد سازی مزارع کشاورزی و جنگل نیز جزو مشکلات این محور نبوده و تونل سازی هم ندارد، ولی آزاد راه تهران شمال 35 کیلومتر تونل سازی دارد و آزاد سازی مزارع و جنگل ها با هزینه زیاد نیز برای ساخت آن وجود داشته است.

اتحادی با بیان این که بر این باورم اولین شرط رانندگی اعصاب راحت و بدون دغدغه است و بعد احتیاط، عنوان کرد: راننده ناوگان سنگین، بعد از 24 ساعت رانندگی از بندر عباس، استان کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و استان فارس با ورود به محور قم تهران، دچار خستگی مضاعف می شود و با این وضع جاده خراب و دو طرفه وقتی وارد حوزه تهران شد نیز نمی توان از او رانندگی بدون حادثه و خطر را انتظار داشت.  

او افزود: بنده در طول حدود 20 سال گذشته پیگیر خرابی ها و نقاط حادثه خیز این محور بوده ام و برای بازسازی و ساخت محور دوم آن حدود 28 صفحه درخواست برای مسئولان و نشریات ارسال و ملاقات های حضوری با مسئولان مربوطه انجام داده ام ولی متاسفانه هنوز به این مشکل رسیدگی نشده است.   

این راننده کامیوندار اظهار امیدواری کرد در دولت سیزدهم، وزیر راه و شهرسازی همکاری های لازم را برای ساخت هرچه زودتر لاین دیگر آن مبذول نمایند تا مورد استفاده ناوگان سنگین کشور قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاظمی 0 0

    سلام مطلب فوق کاملا درست است جاده قدیم تهران قم
    نیاز به تعریض و سه بانده شدن دارد
    لطفا یک گزارش از کمربندی دوم تهران هم تهیه کنید
    با این حجم بالای تردد خودروهای سواری و مخصوصا باری جاده یک بانده هستش
    و در تقاطع با اتوبان قم و اتوبان ورامین همیشه ترافیک سنگین دارد و سرعت حرکت به در بیشتر قسمت های مسیر سرعت حرکت به 40 کیلومتر در ساعت محدود میشود

  • حسن رحمانی 1 0

    دوبانده شدن محورهای قدیم قم به تهران و قم به کاشان بسیار با اهمیت است و مقداری از آن که در استان قم دو بانده شده است، با تصمیم مدیر کل وقت اداره راه و ترابری آقای مهندس نظری اتفاق افتاد و البته برای حل و فصل مشکل تردد کامیونها در آن جاده قدیمی، ادامه احداث باند دوم و احداث کمربندی های شهر قم ضروری است