| کد خبر: 242668 |

◄ آغاز عملیات احداث ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر - سردشت

مدیرکل راه و شهرسازی استان از آغاز عملیات احداث ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر - سردشت خبر داد و افزود: ایجاد کریدور ترانزیتی به پایانه مرزی تمرچین از مسیر جنوب آذربایجان‌غربی از مهمترین مزایای ساخت این محور است.

تین نیوز

عملیات بهسازی و چهار خطه‌شدن ۷.۵ کیلومتر از محور پیرانشهر- سردشت با اعتبار یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم آغاز عملیات تعریض و بهسازی محور پیرانشهر_سردشت گفت: محور پیرانشهر - سردشت ۹۳ کیلومتر بوده و توسعه این مسیر امکان دسترسی ترانزیتی به پایانه مرزی تمرچین از سمت جنوب استان را فراهم می‌کند.

سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد:  ایجاد کریدور ایمن و مطمئن به موازات نوار مرزی ایران و عراق با توجه به موقعیت ویژه جنوب استان دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت ترافیکی محور پیرانشهر_سردشت، ارتقای ایمنی، تسهیل نقل و انتقال محصولات کشاورزی و کاهش سوانح و تصادقات جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف توسعه این مسیر ارتباطی محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه طبق قرارداد طرح بهسازی و تعریض محور پیرانشهر_سردشت در دو سال آینده به اتمام می‌رسد و زیربار ترافیک می‌رود، افزود: اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در رأس برنامه‌های راهبری استان قرار گرفته و تلاش می‌شود از تمامی فرصت‌های تأمین منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های راهسازی استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.