| کد خبر: 242620 |

◄ تاکسی های رباتیک در پکن مجوز تردد گرفتند

شرکت های چینی«بایدو» و «پونی۰آ آی»(Pony.ai) اجازه یافته اند تا خودروهای خودران شان را بدون راننده در شهر پکن آزمایش کنند.

تین نیوز

این نخستین باری است که سرویس های تاکسی رباتیک در چین چنین اجازه ای دریافت می کنند. هرچند هر دو شرکت اعلام کرده اند اکنون نیازی به حضور فردی در صندلی راننده در خودروهایشان ندارند، اما همچنان باید یک ناظر در خودرو حاضر باشد.

به گزارش تین نیوز، علاوه بر آن باید و پونی. آ آی هنوز نمی توانند در سراسر شهر پکن فعالیت کنند. فعالیت آنها محدود به منطقه ای با مساحت ۶۰ کیلومتر مربع در ییژوانگ واقع در پکن است که ۳۰۰ هزار نفر ساکن آن هستند.

هرچند بایدو می تواند ۱۰ خودروی خودران در این منطقه آزمایش کند اما شرکت پونی.آ آی فقط مجاز به استفاده از ۴ خودروی خودران در این منطقه است. هر دو شرکت تصمیم دارند تعداد خودروهای خودران شان را در جاده افزایش دهند اما مشخص نیست این برنامه چه زمانی عملیاتی می شود.

مقامات پکن در اصل در نوامبر ۲۰۲۱ به دو شرکت اجازه دادند تاکسی های رباتیک شان را در منطقه یاد شده آزمایش کنند، هرچند از هر دو شرکت خواسته شد تا برای احتیاط راننده ای پشت فرمان این وسایل نقلیه حاضر باشد.

طبق گزارش تک کرانچ افراد می توانند با استفاده از اپ « آپولو گو» بایدو از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعداز ظهر تاکسی درخواست سفر با تاکسی رباتیک ثبت کنند. شرکت پونی۰آ آی نیز اپ « پونی پایلوت پلاس» را برای درخواست تاکسی رباتیک از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر ارائه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.