| کد خبر: 242609 |

◄ همکاری قطعه‌سازان ایرانی و خودروسازان روسی کلید خورد

یک شرکت مطرح خودروساز روسی خواستار همکاری با قطعه سازان ایرانی برای تامین قطعات مورد نیاز شد.

تین نیوز

سید حسین بحرینیان عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی کشور امروز  با تایید این مطلب افزود: نظر به درخواست همکاری خودروساز مطرح روسیه با قطعه سازان ایرانی، سازندگان بالقوه قطعات که توانایی تامین نظر طرف‌ روسی ازنظر کیفیت و کمیت تولید را داشته باشند، با واسطه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور، می‌توانند شانس خود را برای حضور در بازار این همسایه شمالی بیازمایند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این مقام صنفی گفت: مجموعه بوستر کامل به همراه سیلندر ترمز، مدول هیدرولیک سیستم ضدقفل، سنسورهای سرعت مربوط به سیستم ضدقفل، کمربند ایمنی، ایربگ (کیسه هوا)، دینام، کمپروسور سیستم هوای مطبوع (کولر)، سنسور اکسیژن، ترموستات و مکانیسم شیشه بالابر ازجمله قطعات موردنیاز خودروساز روسی است.

به گزارش ایرنا، با توجه به بازار بزرگ روسیه و داشتن مرز آبی مشترک و همچنین رسیدن به بازار اوراسیا، یکی از خودروسازان برنامه‌ریزی کرده است که سهم بیشتری از این بازار روسیه داشته باشد. بر این اساس تولید و صادرات خودرو و قطعات آن، ازجمله موضوعاتی است که با جدیت از سوی آن خودروساز پیگیری خواهد شد.

در این میان یکی از برنامه‌های که این گروه در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند و این امر به مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه یادآور شده، افزایش صادرات قطعه به روسیه است. در سال‌های اخیر قطعات خودرویی مختلفی ازجمله رادیاتور، قطعات سیستم تعلیق و قطعات ریخته‌گری به بازار روسیه صادر شده است.

قطعه سازان ایرانی در سال‌های گذشته ارتباطاتی با شرکت‌های خارجی به‌ویژه در زمینه تبادل فناوری داشتند، اما در سنوات اخیر این ارتباطات به دلیل تحریم‌های ظالمانه قطع شد. حتی گاهی اوقات شدت تحریم‌ها به حدی بود که به ایمیل‌های ارسالی شرکت‌های ایرانی پاسخ داده نمی‌شد.

با این حال، به اعتقاد کارشناسان موهبت تحریم‌ها این بود که روی پای خود ایستادیم و به داخلی سازی روی آوردیم، اما درمجموع ارتباط با دنیا برای توسعه فعالیت‌ها و عقب نماندن از جریان تولید و فناوری لازم است.

پس از برجام قرار بود شرکت رنو برای سایت کشور الجزایر خود همکاری‌هایی با قطعه سازان برتر ایرانی داشته باشد و حتی تور بازدید قطعه سازان از این سایت هماهنگ شد و مقرر بود برای خودروهای جدید خود در این سایت از توان خودروسازان ایرانی بهره‌مند شود، اما به دلایلی این طرح عقیم ماند. با این حال، همین موضوع بیانگر ارتقای کیفی قطعه سازان ایرانی است که توانسته بودند نظر یکی از خودروسازان مطرح جهان را برای توسعه همکاری‌ها جلب کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.