| کد خبر: 242594 |

◄ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند راه‌اندازی می‌شود

:‌ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند از طریق دوربین‌های سطح شهر با مشارکت مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوا شهرداری اصفهان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت:‌ سامانه کنترل و ثبت جریمه هوشمند از طریق دوربین‌های سطح شهر با مشارکت مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوا شهرداری اصفهان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، سیدعلی عبدالهی اظهار کرد: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در روزهای اخیر طی دستورالعملی لزوم اجرای تکالیف قانونی شهرداری‌ها درخصوص اعمال «کدهای جریمه برای خودروهای ناوگان حمل‌ونقل بار بدون پروانه فعالیت و سند حمل‌ونقل» را ابلاغ کرد که شهرداری اصفهان نیز ملزم به اجرای آن است.

وی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی، خودروهای باری بدون پروانه فعالیت و سند حمل‌ونقل، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان بار، یکی از معضلات شایع در این ناوگان است و بر کاهش ایمنی معابر و بروز تصادفات تأثیر می‌گذارد، امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌دنبال اجرای فاز اول طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان، اعمال محدوده زمانی برای تردد ناوگان باری بالای ۱۰ تن در سال‌های قبل، اجرای این طرح برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در سال‌جاری در دستور کار سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار قرار گرفته است.

عبدالهی ادامه داد: در طرح محدوده زمانی تردد برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن، پیرو الزامات قانونی ابلاغ شده از سوی نهادهای بالادستی، به منظور ارتقای سطح ایمنی جابه‌جایی بار و کاهش خطرات جانی و خسارات مالی ناشی از تصادفات، برای ناوگان حمل‌ونقل بار به تفکیک ظرفیت‌های مختلف، در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان، محدوده و زمان‌های مجاز تردد مشخص شده است و برای هریک از آن‌ها مجوز تردد صادر می‌شود.

وی پرهیز از افزایش ظرفیت ترافیکی معابر و کاهش ناهنجاری‌های دیداری و شنیداری ناشی از تردد خودروهای حمل بار را از پیامدهای اجرای طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان دانست و گفت: مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوای شهرداری اصفهان در راستای ایجاد سامانه کنترل و ثبت جریمه به صورت هوشمند از طریق دوربین‌های سطح شهر با سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری مشارکت داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تاکید کرد: در آینده نزدیک با اتصال دوربین‌های نظارتی به سامانه‌های این سازمان، کنترل ناوگان بار در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان از طریق دوربین‌های نظارتی و به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان، از طریق رسانه‌ها و تابلوهای راهنمای شهری نسبت به اطلاع‌رسانی ضوابط اقدام خواهد شد تا صاحبان خودروهای باری هرچه زودتر نسبت به کسب پروانه فعالیت خود اقدام کنند و مشمول جریمه نشوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.