| کد خبر: 242560 |

کاربران پیامک کد تایید عضویت خود را افشا نکنند

رئیس پلیس فتای البرز از کاربران خواست پیامک‌های دریافتی کد تایید عضویت خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

تین نیوز

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران اینترنتی با شگرد‌های مختلف کد تایید عضویت در اپلیکیشن‌ها را از کاربران می گیرند و با مشخصات کاربر وارد اپلیکیشن‌های مختلف می شوند و سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتا البرز اضافه کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی هیچگونه اطلاعات خصوصی نظیر کد تایید و رمز عبور را در اختیار این افراد قرار ندهند چراکه مجرمان سایبری با اهداف خاص خود اقدام به طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی و تشویق کاربران به بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی می‌کنند.

جلیلیان افزود: این اقدام مجرمانه زمینه دسترسی غیرمجاز، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی آنان را فراهم می‌سازد.

رییس پلیس فتا البرز گفت: کاربران در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی و ... از طریق مارکت‌های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام کنند.

جلیلیان افزود: کاربران سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را باید به همین طریق دریافت و از نصب اپلیکیشن‌های آلوده که غالبا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

او گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.