| کد خبر: 242525 |

◄ تشریح چالش‌های حمل‌ونقل شهری اصفهان

رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان چالش‌های حمل‌ونقل شهری، راه‌های افزایش کیفیت ناوگان همگانی و زیرساخت‌های لازم برای ایمنی حمل‌ونقل شهری اصفهان را تشریح کرد.

تین نیوز

اصفهان – الهام ندیمی| محمدرضا فلاح با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای ایمنی حمل‌ونقل شهری، اظهار کرد: برای فراهم شدن ایمنی حمل‌ونقل شهری باید ابتدا توسعه معابر به صورت گسترده و منسجم در سطح شهر انجام شود، سعی شود تمام شبکه‌ها و معابر مطابق طرح تفضیلی احداث شود تا شهروندان بتوانند از این شبکه استفاده لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی با بیان اینکه توجه به کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی لازم است، ادامه داد: این اتفاق می‌تواند بخش عمده‌ای از این کیفیت را برای حمل‌ونقل شهری با خود به ارمغان بیاورد، اگر بخواهیم شهروندان از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند اولین کار لحاظ کردن ایمنی حمل‌ونقل عمومی است.

رئیس‌ کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر شهروندان از ایمنی حمل‌ونقل شهری بهره‌مند شوند این اتفاق موجب تشویق آحاد جامعه برای استفاده از وسایل همگانی و عمومی می‌شود. حمل‌ونقل شهری مانند سایر حوزه‌ها باید در ارتباط منسجم با سایر ابعاد شهر، اجزا و عناصر آن قرار بگیرد تا بتواند حمل‌ونقلی پایدار و بر مبنای توسعه شهر را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره بر چالش‌های حمل‌ونقل شهری در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از این چالش‌ها، ناپیوسته بودن شبکه‌های معابر و نبود تکمیل حلقه چهارم ترافیکی است، البته شهرداری اصفهان در حال احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر است و این اتفاق می‌تواند در جهت رفع بخشی از چالش‌های حمل‌ونقل شهری باشد.

فلاح اضافه کرد: وجود ترافیک در شهر اصفهان از دیگر چالش‌های شهر اصفهان است که معضلاتی را برای مدیریت شهری و شهروندان ایجاد کرده است، لازم است شهرداری، شورای اسلامی شهر و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک طرحی را برای اصفهان به خصوص در مرکز شهر بررسی و بازنگری کنند تا بعضی از معابر شهری برای کاهش ترافیک به صورت یک‌طرفه تردد خودرو داشته باشد، به دلیل اینکه تعدادی از خیابان‌ها جوابگوی دوطرفه بودن تردد خودروها نیست.

وی در خصوص ارزیابی وضعیت ایمنی حمل‌ونقل در کشور، گفت: در کشور تصادفاتی در جاده مشاهده می‌شود که گاهی به دلیل ناایمن بودن جاده‌ها و وسایل نقلیه جابه‌جایی مسافران است، در حال حاضر جاده‌های مناسب و ایمنی در کل کشور وجود ندارد، ضروری است که دولت توجه ویژه‌ای به وضعیتی تردد جاده‌های برون‌شهری داشته باشد.

رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه باید به وضعیت ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس‌های بین شهری، هواپیما و قطار شهری توجه ویژه‌ای شود تا شهروندان در شرایط ایمن‌تری از این وسایل عمومی استفاده کنند و مسافران بدون حادثه جابه‌جا شوند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.