| کد خبر: 242493 |

◄ ۹۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه نیاز است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در شرایط فعلی نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل – میانه هستیم.

تین نیوز

 سید کمال‌الدین میرجعفریان بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه در حال اجرای راه آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: روند ریل‌گذاری راه آهن اردبیل - میانه قابل قبول است و اجرای این پروژه باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی تصریح کرد: مسئولان استانی پیگیر تأمین به موقع منابع مالی برای پروژه راه آهن اردبیل - میانه هستند تا این پروژه به عنوان خواسته به حق مردم استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در شرایط فعلی ۹۰۰ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل مورد نیاز است که امید می‌رود با بهبود وضعیت بودجه‌ای دولت، زمینه بهتری برای تسریع در تکمیل پروژه فراهم شود.

میرجعفریان افزود: راه آهن مطالبه به حق مردم این استان است و در تأمین منابع مالی آن سخت در تلاش هستیم تا امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس تأمین مالی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۱۱۰ کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری انجام شده و در ۶۰ کیلومتر مراحل آماده‌سازی تونل‌ها و پل‌ها در حال انجام است.

میرجعفریان در مورد زمان تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ریلی اضافه کرد: هیچ قولی در تکمیل راه آهن اردبیل - میانه در موعد مشخص نمی‌دهیم ولی تمام سعی مسئولان استان بر این است با تأمین ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار بخش‌های سخت و گلوگاهی این مسیر ریلی تکمیل شده و به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: راه‌آهن اردبیل - میانه به عنوان یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌های ریلی در حال اجرای کشور، بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس‌آباد به طول ۱۷۵ کیلومتر است و با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافران، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی در حال احداث است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    راه اهن بستان اباد تا خاوران فعلا در جا می زند راه اهن میانه تبریز 21 سال است به بهره برداری نرسیده است

  • ازکارکنان پروژه 0 0

    دوسال دیگه هم راه آهن اردبیل به بهره برداری نمیرسه.
    اعتبارات مصوب تخصیص نیافته،روندریل گذاری بسیارکنده