| کد خبر: 242439 |

◄ بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو بهار امسال افتتاح می شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو سه ماهه اول امسال به بهره برداری کامل می رسد.

تین نیوز

محسن حمزه لو با اشاره به اینکه این بزرگراه در مراحل پایانی احداث قرار دارد، اظهار کرد: ۳.۵ کیلومتر از اتمام آسفالت این بزرگراه بین المللی باقی مانده که در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو، مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو است که روزانه حجم بالای تردد حمل‌ونقل ترانزیتی از این محور انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده در سه ماهه اول امسال این گذرگاه به بهره‌برداری کامل برسد.

حمزه لو تأمین زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از توانمندی‌های کشاورزی، معدن و صنعت استان، توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه بزرگراه بین‌المللی ارومیه- سرو عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود، ادامه داد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت و آمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به اینکه یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.