| کد خبر: 242424 |

سایپا و ایران خودرو در لیست واگذاری ۱۴۰۱

عضو ناظر مجلس در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی گفت: در نشست این هیئت، لیست واگذاری‌ها براساس یک روند جدید بسته شد و شرکت‌هایی از جمله ایران خودرو و سایپا در لیست واگذاری ۱۴۰۱ قرار گرفت.

تین نیوز

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه جلسه هیئت واگذاری با حضور خاندوزی در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی روز گذشته برگزار شد، گفت: در این نشست یک بار دیگر لیست شرکت‌های واگذاری بررسی و مورد تجدید نظر قرار گرفت و در ادامه بسیاری از شرکت‌های دولتی و مقداری از اموال دولت در لیست نهایی واگذاری‌ها قرار گرفتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عضو ناظر مجلس در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی تصریح کرد: این واگذاری‌ها مربوط به اموال و دارایی‌های مرتبط با وزارتخانه‌های مختلف است، از جمله واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت زیرساخت توسعه و نگهداری ورزشگاه‌ها مانند شیرودی و مجموعه انقلاب از زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از زیرمجموعه وزارت صمت، شرکت‌هایی مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و بسیاری دیگر از اموال و دارایی‌های دولتی در لیست واگذاری سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی قرار گرفت.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام از روند واگذاری‌ها اظهار نارضایتی کردند، بنابراین موضوع روند واگذاری اموال و دارایی‌های دولت در جلسه دیروز مورد تجدیدنظر قرار گرفت. اکثریت اعضای هیئت واگذاری معتقدند، بسیاری از واگذاری‌ها طی سال‌های اخیر روند درستی را نداشته و بیشتر خصوصی‌سازی‌ها به سمت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری و ... پیش رفته است.

بیشتر بخوانید:

تصمیمی برای خرید سهام دو شرکت خودرویی سایپا و ایران خودرو نداریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت طی این سال‌ها شرکت‌ها و یا کارخانه‌هایی را از زیر نظر وزارت اقتصاد یا نفت خارج کرده و به وزارتخانه دیگری سپرده است و براین اساس مقرر شد، رویه جدیدی برای واگذاری‌ها در سال جاری پیش بینی شود تا ضمن اجرای دقیق فرمایشات رهبری انقلاب در این خصوص، واگذاری‌ها به صورت اصولی و حقیقی انجام شود.

وی تاکید کرد: البته یک سری احکام بودجه‌ای نیز برای پرداخت بدهی‌های دولت وجود دارد، مانند پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید به موجب بند (ی) تبصره (۲) بودجه سال ۱۴۰۱ که باید عملیاتی شود.

عضو ناظر مجلس در هیئت واگذاری بنگاه‌های دولتی، با بیان اینکه در بحث واگذاری‌ها تلاش شده تا در سال جاری هیچ شرکتی از لیست نهایی هیئت واگذاری خارج نشود، گفت: همه اموال و دارایی‌های دولتی باید در لیست باشند حتی اگر روند خصوصی سازی نسبت به آن‌ها انجام نشود.

وی همچنین گفت: سازمان خصوصی سازی و وزیر اقتصاد به عنوان نماینده دولت باید بر روند عملکرد آن‌ها نظارت کند، زیرا برخی از این شرکت‌ها زیان ده هستند و باید به سوددهی برسند. از هفته‌های آینده موضوع واگذاری براساس یک روش جدید انجام خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.