| کد خبر: 242395 |

◄ اتمام روسازی و ریل‌گذاری فاز نخست متروی قم

مدیرعامل سازمان قطارشهری قم گفت: برای تأمین ناوگان مورد نیاز فاز نخست مترو جهت تست سردوگرم، نیاز به تنها یک رام قطار است که درحال مذاکره برای تأمین آن هستیم.

تین نیوز

منصور درویشی با اشاره به اتمام روسازی و ریل‌گذاری فاز نخست متروی قم، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه و تأمین‌نشدنِ ناوگان، اصلی‌ترین دلایل تأخیر در تست سرد و گرم پروژه مترو است؛ به پیشرفت‌های مناسب اخیر در پیشبرد فاز نخست خط یک متروی قم رسیدیم که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص تأمین منابع مالی به‌موقع تجهیزات و ناوگان مورد نیاز، امیدواریم شاهد انجام تست گرم طی ماه‌های آینده باشیم.

به گزارش تین نیوز، وی با بیان اینکه مصوبات سفر اخیر ریاست‌جمهوری به شهر مقدس قم برای پروژه مترو قابل توجه بوده است، ادامه داد: سال گذشته تخصیص بودجه طرح قطارشهری قم به‌صورت صددرصد به‌علاوه کمک نقدی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی برای متروی قم انجام شد و سقف اوراق مشارکت سال گذشته مترو نیز به شش هزار میلیارد ریال افزایش پیداکرده است که در سال جاری، هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، درخصوص تأمین ناوگان موردنیاز، تصریح کرد: جهت تست سرد و گرم، نیاز به تنها یک رام قطار بوده که در حال مذاکره برای تأمین آن هستیم؛ هم‌چنین برای مسافرگیری فاز نخست خط یک مترو، حداقل نیاز به سه رام قطار است که هم‌اکنون مذاکره جهت خرید یا استقراض در دستور کار قرار دارد.

وی با ارائه گزارش تکمیل پست برق ۲۰/۶۳ کیلوولت نواب و آمادگی صددرصدی خدمت‌رسانی در پروژه مترو، گفت: تمهیدات لازم در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز و برگزاری مناقصات آن‌ها ازجمله پله‌برقی و آسانسور و نیز ماشین‌آلات تخصصی ریلی و تکمیل سیستم‌های تهویه، مخابرات، اعلام حریق در حال انجام است.

درویشی با اشاره به پیشرفت عمرانی مسیر و ایستگاه‌های فاز اول پروژه مترو، اظهار کرد: فاز نخست خط یک مترو، مسیری به طول شش کیلومتر با شش ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را شامل می‌شود که عملیات روسازی و ریل‌گذاری آن به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: نصب اغلب تجهیزات مربوطه در ایستگاه‌های مسافرگیری فاز اول شامل ایستگاه میدان مطهری و کشاورز انجام شده و با توجه به عملیات عمرانی ایستگاه‌ها با پیشرفت میانگین حدود بیش از ۹۰ درصدی، آماده انجام بهره‌برداری اولیه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.