| کد خبر: 242392 |

◄ تصویب افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی در اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پاسخ شورای شهر درباره تعرفه خدمات حمل‌ونقل عمومی به تصویب رسید و به هیئت تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع‌بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور صورت گیرد و پس از اعلام نظر هیئت تطبیق، نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

تین نیوز

علی صالحی در حاشیه سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (یکشنبه، ۴ فروردین) برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان اسفندماه سال گذشته سه نرخ در حوزه حمل‌ونقل عمومی را تصویب کرد، گفت: بخشی از مسیر قانونی این تعرفه‌ها در شورا طی شده بود و بخش دیگر مربوط به جمع‌بندی هیئت تطبیق در فرمانداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به سیاست‌های دولت و افزایش ۵۷.۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری، ابلاغی به شهرداری‌ها ارسال شده بود که در تعرفه‌ها افزایش زیر ۳۰ درصد باشد. در این راستا توضیحاتی پیرامون افزایش حقوق کارکنان حمل‌ونقل عمومی و تأمین مایحتاج زندگی و نیازهای خودرو مباحث مفصلی مطرح شد.

صالحی با اشاره به برگزاری شورا جلسه‌ فوق‌العاده‌ای در قالب کمیسیون تلفیق به‌صورت مشترک با کمیسیون هوشمند سازی و حمل‌ونقل، گفت: امروز پاسخ شورای شهر به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید و به هیئت تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع‌بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور انجام شود.

وی ادامه داد: هنوز مراحل نهایی درباره نرخ‌ها طی نشده و باید منتظر بمانیم که نشست مشترک شورا و هیئت تطبیق انجام شود و بعد از جمع‌بندی هیئت تطبیق نرخ‌های نهایی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس جمع‌بندی شورا، قرار شد بلیت قطار شهری از ۱۶۰۰ تومان به ۲ هزار تومان برای کسانی افزایش یابد که از اصفهان کارت استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند. بلیت تک‌سفره نیز از ۲ هزار تومان به ۲۸۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: کسانی که در ماه کمتر از ۲۰ سفر از مترو استفاده و شارژ آن را از اصفهان کارت پرداخت می‌کنند نیز ۲۲۰۰ تومان بابت هر بلیت پرداخت خواهند کرد.

صالحی با بیان اینکه افرادی که بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند بیش از ۷۰ درصد مراجعان به مترو هستند، افزود: در واقع برای مشتریان دائمی مترو، حدود ۲۵ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت و برای تشویق کسانی که موردی از مترو استفاده می‌کنند حدود بیش از ۳۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی افزود: در بیش از ۱۰۰ خط اتوبوسرانی به‌طور میانگین ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیت را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مقرر شد کورس اول و دوم در تاکسی‌های کورسی ۲ هزار تومان و کورس دوم به بعد ۱۵۰۰ تومان محاسبه شود. با احتساب اعداد سال گذشته حدود ۳۰ درصد به‌صورت میانگین افزایش خواهد داشت.

وی از افزایش ۴۵ درصدی تعرفه در خطوط تاکسیرانی ویژه خبر داد و افزود: میانگین هر سفر در تاکسیرانی ۴ کورس است و به‌صورت میانگین عدد ۱۷۵۰ تومان برآورد می‌شود که بر اساس تعرفه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهیم داشت.

صالحی تصریح کرد: تا امروز همه بخش‌ها موظف هستند که بر اساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ فعالیت کنند و پس از اعلام نظر هیئت تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.