| کد خبر: 242357 |

◄ موتورسواران رالی پاریس تا پرسپولیس به ایران رسیدند

موتورسواران رالی گردشگری بین‌المللی پاریس تا پرسپولیس وارد ایران شدند.

تین نیوز

روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اعلام کرد: در این رالی‌- تور ٢٠ نفر از کشورهای فرانسه، سوییس و هلند حضور دارند که با ١٦ دستگاه موتورسیکلت سنگین و سه دستگاه خودرو دو دیفرانسیل از شهر پاریس در فرانسه سفر خود را آغاز کرده و روز جمعه ۲ اردیبهشت از طریق مرز ماکو وارد استان آذربایجان غربی شدند.

به گزارش تین نیوز، این رالی ـ تور با هدف مقابله با ایران‌هراسی و در راستای معرفی فرهنگ، تمدن، آثار و جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شده است.

موتورسواران رالی پاریس تا پرسپولیس به ایران رسیدند

این گردشگران موتورسوار در ٢١ روز از شهرهای کندوان، تبریز، سقز، کرمانشاه، گلپایگان، اصفهان و یاسوج عبور کرده و از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرها بازدید می‌کنند و در ادامه به مدت چهار روز در شهر شیراز اقامت خواهند داشت و پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر، در مسیر بازگشت از شهرهای اصفهان، اراک، قزوین و گیلان عبور کرده، ایران را از طریق مرز آستارا به مقصد فرانسه ترک خواهند کرد.

رالی پاریس تا پرسپولیس یک بار در سال ۱۹۷۱ میلادی از سوی یک شرکت فرانسوی برگزار شد که در معرفی ایران اثر زیادی داشت. بعد از آن رالی برای ۴۳ سال متوقف ماند تا این‌که شرکت فرانسوی مجری پروژه، تصمیم گرفت بار دیگر خاطره‌ آن رالی را با اعمال تغییراتی در سیستم ماشین‌ها زنده کند. این رالی قرار بود با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سال ۱۳۹۳ برگزار شود که موفق نشد اسپانسر جذب کند که البته بی‌تاثیر از شرایط سیاسی نبود. پس از آن، رالی‌ها و تورهای زیادی به این عنوان برگزار شده که البته با نسخه اصلی تفاوت دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.