| کد خبر: 242343 |

◄ طرح حذف فیزیک بارنامه در اردبیل در حال اجرا است

طرح حذف فیزیک بارنامه از ۲۰ فروردین سال جاری با هدف تحقق دولت الکترونیک در حال اجرا است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: طرح حذف فیزیک بارنامه از ۲۰ فروردین سال جاری با هدف تحقق دولت الکترونیک در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز، رضا شیرین زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح حذف فیزیک بارنامه از ۲۰ فروردین سال جاری در حال اجراست اظهار کرد: بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع تأیید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اینکه در بارنامه الکترونیکی کلیه اطلاعات راننده، گیرنده، فرستنده و نوع کالا به صورت آنلاین شناسایی و در صورت ناقص بودن هریک از اطلاعات فوق صدور بارنامه امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن بارنامه راننده و صاحبان کالا می‌توانند کالای خود را از مبدا تا رسیدن به مقصد شناسایی و رصد کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل حذف بروکراسی، کاغذ و همچنین رعایت کلیه حق و حقوق راننده در این سامانه را از مزایای مهم این طرح عنوان کرد و گفت: بارنامه به نوعی سند مالکیت کالا محسوب می‌شود و در این سامانه کلیه مندرجات و حقوق راننده قابل کنترل، پیگیری و نظارت برای دستگاه‌های ناظر و اداره کل است.

شیرین زاده بیان کرد: جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه از اهم دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه است.

وی افزود: آماده سازی برنامه‌های کاربردی بر روی کامپیوتر و موبایل برای کنترل بارنامه در جاده‌ها و سایر مراکز مورد نیاز، هماهنگی با سازمان امور مالیاتی برای پیاده سازی دریافت حق تمبر از طریق درگاه پرداخت الکترونیک و ارسال داده‌های بارنامه الکترونیک برای دستگاه‌های مختلف از جمله ناجا و سازمان امور مالیاتی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای حذف فیزیک بارنامه است.

وی خاطر نشان کرد: هر کالایی که از نقطه‌ای به نقطه دیگر حمل می‌شود باید دارای سند حمل و نقل و یا بارنامه باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.